Monday 3 December 2007

حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی سلطان شکر ایران


حضرت سلطان شکر ایران و خاورمیانه آيت الله العظما "ناصر مكارم شيرازي " از مراجع تقليد در قم دوشنبه شب درديدار با اعضاي كانون شاعران و مداحان مذهبي استان قم، با اشاره به وجود وسیع خرافات در تشیع و خطر رواج هرچه وسیعتر آن در ایام مذهبی مانند محرم و رمضان بواسطه استفاده از اشعار مذهبي توسط مداحان اهل بیت گفت :
هم اکنون به علت گسترش و شیوع خرافات در تشیع متاسفانه خسارات فراواني دامن دين را گرفته است . بايد با تدبير،انديشه و بدون هرگونه شتاب زدگي اين مشكل را برطرف كنيم. متاسفانه برخي از شاعران و مداحان به دليل اينكه تحصيلات واطلاعات ديني كافي ندارند وافكار آنها در سطح پايين است به حادثه كربلا ، عاشورا و فرهنگ اهل بيت (ع) ضربه وارد مي‌سازند. شاعران و مداحان از استفاده از اشعار خرافي و غلط درادبيات ديني ومذهبي خودداري كنند.بايد جلوي نفوذ خرافات را نيز در نوع برگزاري مراسم عزاداري بگيريم و همه رسانه‌ها بويژه رسانه ملي بايد در اين كار سهم بيشتري را با هماهنگي برعهده بگيرند. رسانه ملي بايد ازمسائلي كه بوي خرافه مي دهد پرهيز كند. بايد تحقيق كنيم كه ائمه اطهار (ع) چگونه عزاداري مي‌كردند وبا توجه به فرهنگ آنها خرافات را ريشه كن كنيم. آيت‌الله مکارم شيرازي با اتشاره به آزار و ادیت مردم کوچه و بازار توسط بسیجیان در ديدار جمعي از روحانيون تيپ 83 امام صادق (ع) گفت: متاسفانه ديده يا شنيده مي‌شود که برخي كه عنوان بسيجي را دارند، با مردم و جوانان و حتي امام جماعت درگير شده‌اند که اين نوع حرکات افراط گرايانه سبب دور شدن از اهداف مقدس بسيج و نهايتا به ضرر نظام خواهد شد.
مدیركل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنایع و معادن گفت: بیش از 760 هزار تن شكر در انبار كارخانجات تولیدی شكر تلمبار شده است . به گزارش شبكه خبر ، حسین ابویی مهریزی گفت: از فروردین ماه سال 85 تا پایان مهرماه 3میلیون و 416 هزار تن شكر وارد كشور شده كه این میزان واردات برای اولین بار در تاریخ كشور رخ می دهد . وی گفت : 64 درصد شكر وارداتی توسط بخش خصوصی وارد می شود كه از این میزان 77 درصد شكر خام و 23 درصد شكر سفید است. مهریزی با اعلام اینكه ،دستگاه های دولتی جاده واردات شكر را هموار نكنند زیرا كارخانجات تولید شكر داخلی توان رقابت با تعرفه صفر را ندارند گفت : در سال 82 كل شكر وارداتی به كشور 216 هزار تن، سال گذشته به 2 میلیون و 485 هزارتن و در 7 ماهه امسال بیش از 3میلیون 500 هزار تن شكر به كشور وارد شده كه نشان دهنده روند رو به رشد واردات شكر به كشور است . وی گفت : پرداخت مابه التفاوت قیمت شكر به كارخانجات یكی از راه حل ها است ، بنابراین اگر نظر دولت فروش شكر به قیمت خاصی در بازار است، باید مابه التفاوتی برای آن پرداخت كند به این صورت كه قیمت از حد خاصی در محل تولید بالاتر نرود
یک نظر خواهی از حضرت آیت الله
"شکر فروش" که پولش زیاد باد چرا تفقدی نکند گشنگان "یخلا" را
.

No comments: