Tuesday 20 May 2008

آقایان ملبس به لباس روحانیت؛ عذرخواهی کنید و بیش از به خشم مسلمانان نسبت به خودتان دامن نزنید


عذرخواهی بوش بخاطر تیراندازی به قرآن
.
بوش هم بابت تیراندازی به قرآن عذرخواهی کرد آقایان ملبس به لباس روحانیت شما کی عذرخواهی میکنید
شما که با گفته ها و نوشته های خود اسباب بی آبرویی اسلام و توهین و هتک حرمت به قرآن را در جهان فراهم آوردید و امروز در برابر چشم طلاب راستین علوم دینی مسلمان شرمنده و سرافکنده هستید چرا عذرخواهی نمیکنید
دفتر نخست وزیر عراق گفت که آقای بوش با آقای مالکی صحبت کرده و از تیراندازی به قرآن توسط سرباز آمریکایی پوزش خواسته است
جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا شخصا از بی احترامی سربازی آمریکایی در عراق به قرآن عذرخواهی کرده است. ارتش آمریکا اخیرا اذعان کرد که یکی از سربازان این نیروها از قرآن برای هدف گیری در تمرین تیراندازی استفاده کرده است.
آقای بوش در یکی از ارتباطات ویدیوئی که با نوری مالکی، نخست وزیر عراق داشته است، از عراقی ها و دولت عراق بابت رفتار سرباز آمریکایی عذرخواهی کرده است.
این سرباز طبق دستور ارتش آمریکا، عراق را ترک کرده است. ارتش آمریکا همچنین گفته است که این سرباز را مورد مواخذه نظامی قرار خواهد داد.
این سرباز گمنام است اما گفته شده که او یکی از سرجوخه هایی بوده است که در واحد تک تیراندازان آمریکا در عراق خدمت می کرده است.
'خشم مردم'
در بیانیه نوری مالکی، نخست وزیر عراق، آمده است که "رئیس جمهور آمریکا از طرف کشورش عذرخواهی کرده ... و قول داده است که این سرباز در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد."
آقای مالکی در گفتگو با آقای بوش به او گفته است که مردم عراق از اتفاقی که افتاده است، بسیار خشمگینند.
ارتش آمریکا روز یکشنبه گفت که فرماندهان این نیروها با رهبران عراقی ملاقات کرده اند و از آنها عذرخواهی کرده اند.
به قرآن مذکور چندین بار تیراندازی و همچنین در داخل جلد آن نقوشی ترسیم شده است. این قرآن هفته گذشته توسط پلیس عراق در یک میدان تیر در حومه بغداد پیدا شد.
سرهنگ بیل باکنر، یکی از سخنگویان ارتش آمریکا، پس از انتشار خبر اخراج سرباز آمریکایی گفت که همه سربازان آمریکایی در برابر اعمال و رفتارشان، پاسخگو هستند و سربازی که مرتکب این عمل شده مورد تنبیه نظامی قرار گرفته است. با این که روشن نیست این سرباز به غیر ترک عراق چه تنبیه دیگری دریافت کرده است اما گفته می شود که او از گردانی که در آن خدمت می کرده، اخراج شده است.
سرهنگ باکنر این اتفاق را "جدی و شدیدا ناراحت کننده" توصیف کرد.
او همچنین گفت از زمانی که این جلد قرآن پیدا شده است، نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا، کلیه رهبران محلی را در جریان نتیجه تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است، قرار داده اند.
ارتش آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت: "اتفاقی که افتاده نمایانگر نحوه کار سربازان ما و یا احترامی که ما برای همه ادیان قائلیم، نبوده است."
پیشتر یکی از رهبران محلی در عراق به خبرگزاری رویتر گفته بود که با اینکه بی احترامی به قرآن می تواند آتش خشم مردم علیه آمریکائیان را شعله ور کند، عذرخواهی فرماندهان ارشد ارتش آمریکا باعث شده است که تنش به وجود آمده کاهش یابد.

No comments: