طرح مرجعشناسی در گناباد
مشهد - خبرگزاری مهر:محمد نیکرو مسئول اقامه نماز سازمان آموزش و پرورش شهرستان گناباد در گفتگو با خبرنگار مهر در گناباداز شرکت هزار و پانصد نفر از دانشآموزان سال اول دبیرستانی این شهرستان در طرح مرجعشناسی خبر داد
.
به منظور آشنایی دانش آموزان با مسائل، چگونگی انتخاب مرجع، آشنایی با مراجع معظم تقلید و ضرورت انتخاب مرجع، طرح مرجع شناسی ویژه دانشآموزان سال اول دبیرستان با همکاری ائمه جماعات اعزامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان اجرا میشود.
وی با بیان اینکه برای هزار و 500 دانش آموز کتاب "در مسیر شکوفایی" تهیه شده و در اختیار آنان قرار گرفته است، تصریح کرد: آزمون پایانی کتاب طی هفته آینده برگزار میشود.
نیکرو با بیان اینکه نمره پایانی این آزمون به میزان دو نمره پایانی درس معارف اسلامی منظور خواهد شد، اظهار داشت: در پایان این طرح از امامان جماعت، مربیان و دانش آموزانی که بیشترین فعالیت را در این زمینه داشته باشند تقدیر خواهد شد.
به منظور آشنایی دانش آموزان با مسائل، چگونگی انتخاب مرجع، آشنایی با مراجع معظم تقلید و ضرورت انتخاب مرجع، طرح مرجع شناسی ویژه دانشآموزان سال اول دبیرستان با همکاری ائمه جماعات اعزامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان اجرا میشود.
وی با بیان اینکه برای هزار و 500 دانش آموز کتاب "در مسیر شکوفایی" تهیه شده و در اختیار آنان قرار گرفته است، تصریح کرد: آزمون پایانی کتاب طی هفته آینده برگزار میشود.
نیکرو با بیان اینکه نمره پایانی این آزمون به میزان دو نمره پایانی درس معارف اسلامی منظور خواهد شد، اظهار داشت: در پایان این طرح از امامان جماعت، مربیان و دانش آموزانی که بیشترین فعالیت را در این زمینه داشته باشند تقدیر خواهد شد.
کجکول : به نظر میرسد که عدم توجه جوانان شهرستانها و پایتخت به مساله تفلید؛ حمل بر این شده که آنها مراجع را به قدر کافی نمیشناسند و حالا با اضافه کردن بحث مرجع شناسی به تعلیمات دینی، مسئولان نماز جمعه میخواهند این نقیصه را مرتفع سازند
.
بحث مرجع شناسی را پیچیده نکنیم
تلاش كنيم تا در برخورد با تصوف و عرفان راه خطا نرويم.
وقتی مردم خدمت امام معصوم علیه السلام رسیدند و از ایشان در مورد مشکلات شرعی خویش سدوال کردند ایشان فرمودند هرکسی را که صاحبنظر و فقیه در اصول شریعت محمدی ص بود پیدا کردید که دارای صفات دیگری هم بود که مهمترین آنها در اختیار داشتن مهار نفس اماره و اطاعت از اوامر مولوی ( یعنی الهی- قرآنی و سنت نبوی-امامی) بود مشاهده کردید در مورد مسائل شرعی خود میتوانید به او مراجعه کنید
پس کسی که فکر میکند نیاز دارد تا مسائل شرعی خود را بداند باید به جستجو بپردازد. این جستجو مهم است. والا هرکسی که دو سال کلاس مداحی رفته و یا حتی این دو کلاس مداحی را هم نرفته ممکن است عبایی به دوشش بیندازد و ریشی بجنباند و دعوی مرجعیت کند.
پس باید به جستجوی مرجع رفت. گشت و او را پیدا کرد. اما چگونه؟ باید در احوال او نظر کنیم و ببینیم آیا او دنیا طلب است یا صیانت نفس دارد. صیانت نفس بسیار مهم است.
حالا مسئولان نماز جمعه جمع شده اند و عکس مراجع را به دانش آموزان نشان میدهند و برای عده ای یارگیری میکنند و غافل از آنند که دانش آموزان برای دریافت نمره قبولی همه این بازیها را با شما خواهند کردند اما در فکر جستجوی تحکیم دین خودشان برنخواهند آمد. چرا؟ چون دین دولتی که ابزار دست سیاستگران شده و هرکسی برای باج دادن به نفس خودش تعبیری و تفسیری از درسهای آیت الله خمینی میکند و به مخالفان تهمت بی دینی و نامسلمانی میزند همه جوانان را نسبت به آینده خودشان بیمزده کرده و از دین و ایمان گریزان ساخته. پیزی که سبب جذب دوباره جوانان به جستجو میتواند بشود خلع لباس عقربهایی مانند ملاجوادمحرابی کئدن و مشایخ گردان هادیون لعنهم الله اجمعین است که طاغوت و ائمه کفر و راهزنان ایمان مردمند.
علت گریز جوانان از دین را یکی از نماینده های تازه انتخاب شده مجلس هشتم از جناح اصولگرا (!!) به این دلیل دانسته است:
نداشتن يك مهندسي فرهنگي و يك مديريت قوي ؛
مرتضی آقا تهرانی در گفتگو با رجانیوز اضافه میکند http://www.rajanews.com/News/?28901
مي دانيد كارهاي فرهنگي در كشور مدعيان زيادي دارد؛ وزارت ارشاد، صداوسيما، سازمان تبليغات، دفتر تبليغات اسلامي، مراكز هنري، مراكز علمي، حوزه هاي علميه، دانشگاهها، آموزش و پرورش و غيره . اما حتي در مسائل جزئي گاهي نميدانيد يقه چه كسي را بايد گرفت. به هر حال با اين وصف، از آنچه كه از نظام اسلامي توقع مي رود، فاصله داريم و توقع از امور تقنيني و اجرايي كشور نيز فراتر از اين است.
در این رابطه کجکول به مسئولان اجرایی یادآوری کرده که باید دست اشخاص فضول امثال ملاجوادمحرابی راکه هیاهو و جنجال به راه میندازند و نیروهای سازنده را به نیروهای فرساینده تبدیل میکنند گرفت. حمله های به تصوف که توسط طاغوتهای گردان هادیون به تخریب حسینیه درویشها در قم و در بروجرد کشید بالاخره قباحت حمله به مراکز دینی ار از بین بد و نتیحه این شد که یک عده از آلمان و آمریکا گروه های خرابکار به کشور ما فرستادند که بیایند و حسینیه ها را در شهرهای مختلف منفجر کنند. همانطور که در شیراز کردند
اما با تصوف نمیشود درفتاد. برعکس کسانی را که میخواهند با تصوف دشمنی کنند و این را تبدیل به یک موج اجتماعی کنند باید دستشان را کوتاه کرد. اخیراً به نظر میرسد عقلانیتی دارد ظهور میکند
http://www.rajanews.com/News/?28931
به گزارش رجانیوز به نقل از کیهان،حجت الاسلام احمد احمدي رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در آيين افتتاح بنياد شمس تبريزي و مولانا گفت: همه نحله هاي فكري و اعتقادي براي خودشان عرفان دارند، اما اعتقاد اسلامي اين است كه عرفان بايد در صراط مستقيم باشد و انسان را به خدا برساند.وي با اشاره به سير عرفان در اعتقادات و باورهاي مختلف يادآور شد: عرفان در عالم اسلام نيز به شكل هاي مختلف وجود دارد و ما سخت نگران هستيم در آينده در بارگاه شمس تبريزي در عالم عرفان به جاي معراج محمدي راه ديگري در پيش گيرند.
استاندار آذربايجان غربي دكتر رحيم قرباني نيز در اين مراسم گفت: ما نمي توانيم بدون گذشته آينده را بسازيم. در دنيا كشورهايي كه داراي سابقه تاريخي نيستند، امروز آثار مي سازند تا بعد از قرنها به سابقه تبديل شود.منار شمس هر كسي را وامي دارد تا درباره مقبره اين عارف فكر كند و كشف قبور متبرك و چند طبقه در اين محل همگي حكايت از وجود آرامگاه اين عارف بزرگ در محلي كه صدها سال به اين نام خوانده مي شود دارد.
باین حال هنزو تحریکات و تحرکاتی برعلیه دراویش و درویشان در دست برنامه ریزی است
به گزارش خبر گزاری قرآنی ايران (ايكنا)، دبير علمی همايش «پيامبر اسلام(ص)؛ عرفان و معنويت نو» به عنوان دومين سخنران اين همايش به ايراد سخن پرداخت
وی با بيان مطلب فوق گفت: هدف از برگزاری اين همايش شناسايی دسيسهها و شگردهايی است كه عليه پيامبر(ص) در حال جريان است. میدانيم كه اين فتنهها بر مبنای رحمت در جريان است. بازشناسی اين دسيسهها و اهداف آنها ارائه پاسخهای مناسب از اهداف اصلی اين همايش است
وی يكی از لغات زيبای قرآن را واژه «عظيم» دانست و گفت: يكی از واژههای زيبای قرآن واژه عظيم است. عظيم بيش از 100 بار در قرآن كريم تكرار شده و عمدتا برای دو چيز به كار رفته است: اول برای ذات اقدس اله و دوم نبی اكرم(ص)، اما در چند مورد برای خدای متعال و قيامت به كار رفته و يك مرتبه برای پيامبر(ص) به كار رفته است؛ «إنك لعلی خلق عظيم» عظيمی كه برای قيامت و خدا به كار رفته است و در يك بار برای خلق بنی اكرم(ص) قرار گرفته است. پس خلقی كه عظيم است، جای ناسزا و توهين نيست
وی هدف دوم را از برگزاری اين همايش، معرفی عرفان ناب اسلامی و شيعی دانست و گفت: به فرموده علامه شهيد مرتضی مطهری، «يكی از علومی كه در دامن اسلام زاده شد، عرفان است.» از اين جمله به دست میآيد كه عرفان علمی اسلامی همچون فقه، كلام و ديگر علوم اسلامی است كه در دل اسلام است. پس علمی به نام عرفان اسلامی داريم كه ارزشمند است. اين علم در سده دوم به وجود آمد و فراز و فرودهايی داشت. مناسب است خصيصههای اصلی اين عرفان بيان شود كه هدف اين همايش در اين راستاست
فعالی هدف سوم اين همايش را آسيبشناسی عرفان بيگانه و غير اصيل دانست و گفت: در كشور 4 جريانی عرفانی است؛ عرفان ناب اسلامی است كه نماد آن امام راحل(ره) است، سبك دوم مدعيان دروغين هستند؛ مانند رمالی، سحر، جادو، ادعای پيامبری، نيابت خاص، ادعای مهدويت و ادعايی خدايی، موج سوم معروف به فرقههای صوفيانه و دراويش است كه در طول تاريخ صد فرقه در صدضيه به وجود آمده كه امروزه 50 تا 60 فرقه آن باقی است. مانند فرقه اكبريه در شام، نقشبنديه در افغانستان، در ايران نيز بيش از 20 فرقه موجود است كه علی رغم گوشهگيری خواهان تأثيرگذاری در سياستهای كلان هستند
وی جريان چهارم را عرفان وارداتی و بيگانه است دانست و گفت: باتوجه به اين جريانها يكی از اهداف اصلی اين همايش پرداختن به آسيبشناسی نوع سوم و چهارم است و آخرين هدف كشف استعدادها و نخبگان عرفانپژوهی است كه در اين راه قلم میزنند
تلاش كنيم تا در برخورد با تصوف و عرفان راه خطا نرويم.
وقتی مردم خدمت امام معصوم علیه السلام رسیدند و از ایشان در مورد مشکلات شرعی خویش سدوال کردند ایشان فرمودند هرکسی را که صاحبنظر و فقیه در اصول شریعت محمدی ص بود پیدا کردید که دارای صفات دیگری هم بود که مهمترین آنها در اختیار داشتن مهار نفس اماره و اطاعت از اوامر مولوی ( یعنی الهی- قرآنی و سنت نبوی-امامی) بود مشاهده کردید در مورد مسائل شرعی خود میتوانید به او مراجعه کنید
پس کسی که فکر میکند نیاز دارد تا مسائل شرعی خود را بداند باید به جستجو بپردازد. این جستجو مهم است. والا هرکسی که دو سال کلاس مداحی رفته و یا حتی این دو کلاس مداحی را هم نرفته ممکن است عبایی به دوشش بیندازد و ریشی بجنباند و دعوی مرجعیت کند.
پس باید به جستجوی مرجع رفت. گشت و او را پیدا کرد. اما چگونه؟ باید در احوال او نظر کنیم و ببینیم آیا او دنیا طلب است یا صیانت نفس دارد. صیانت نفس بسیار مهم است.
حالا مسئولان نماز جمعه جمع شده اند و عکس مراجع را به دانش آموزان نشان میدهند و برای عده ای یارگیری میکنند و غافل از آنند که دانش آموزان برای دریافت نمره قبولی همه این بازیها را با شما خواهند کردند اما در فکر جستجوی تحکیم دین خودشان برنخواهند آمد. چرا؟ چون دین دولتی که ابزار دست سیاستگران شده و هرکسی برای باج دادن به نفس خودش تعبیری و تفسیری از درسهای آیت الله خمینی میکند و به مخالفان تهمت بی دینی و نامسلمانی میزند همه جوانان را نسبت به آینده خودشان بیمزده کرده و از دین و ایمان گریزان ساخته. پیزی که سبب جذب دوباره جوانان به جستجو میتواند بشود خلع لباس عقربهایی مانند ملاجوادمحرابی کئدن و مشایخ گردان هادیون لعنهم الله اجمعین است که طاغوت و ائمه کفر و راهزنان ایمان مردمند.
علت گریز جوانان از دین را یکی از نماینده های تازه انتخاب شده مجلس هشتم از جناح اصولگرا (!!) به این دلیل دانسته است:
نداشتن يك مهندسي فرهنگي و يك مديريت قوي ؛
مرتضی آقا تهرانی در گفتگو با رجانیوز اضافه میکند http://www.rajanews.com/News/?28901
مي دانيد كارهاي فرهنگي در كشور مدعيان زيادي دارد؛ وزارت ارشاد، صداوسيما، سازمان تبليغات، دفتر تبليغات اسلامي، مراكز هنري، مراكز علمي، حوزه هاي علميه، دانشگاهها، آموزش و پرورش و غيره . اما حتي در مسائل جزئي گاهي نميدانيد يقه چه كسي را بايد گرفت. به هر حال با اين وصف، از آنچه كه از نظام اسلامي توقع مي رود، فاصله داريم و توقع از امور تقنيني و اجرايي كشور نيز فراتر از اين است.
در این رابطه کجکول به مسئولان اجرایی یادآوری کرده که باید دست اشخاص فضول امثال ملاجوادمحرابی راکه هیاهو و جنجال به راه میندازند و نیروهای سازنده را به نیروهای فرساینده تبدیل میکنند گرفت. حمله های به تصوف که توسط طاغوتهای گردان هادیون به تخریب حسینیه درویشها در قم و در بروجرد کشید بالاخره قباحت حمله به مراکز دینی ار از بین بد و نتیحه این شد که یک عده از آلمان و آمریکا گروه های خرابکار به کشور ما فرستادند که بیایند و حسینیه ها را در شهرهای مختلف منفجر کنند. همانطور که در شیراز کردند
اما با تصوف نمیشود درفتاد. برعکس کسانی را که میخواهند با تصوف دشمنی کنند و این را تبدیل به یک موج اجتماعی کنند باید دستشان را کوتاه کرد. اخیراً به نظر میرسد عقلانیتی دارد ظهور میکند
http://www.rajanews.com/News/?28931
به گزارش رجانیوز به نقل از کیهان،حجت الاسلام احمد احمدي رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در آيين افتتاح بنياد شمس تبريزي و مولانا گفت: همه نحله هاي فكري و اعتقادي براي خودشان عرفان دارند، اما اعتقاد اسلامي اين است كه عرفان بايد در صراط مستقيم باشد و انسان را به خدا برساند.وي با اشاره به سير عرفان در اعتقادات و باورهاي مختلف يادآور شد: عرفان در عالم اسلام نيز به شكل هاي مختلف وجود دارد و ما سخت نگران هستيم در آينده در بارگاه شمس تبريزي در عالم عرفان به جاي معراج محمدي راه ديگري در پيش گيرند.
استاندار آذربايجان غربي دكتر رحيم قرباني نيز در اين مراسم گفت: ما نمي توانيم بدون گذشته آينده را بسازيم. در دنيا كشورهايي كه داراي سابقه تاريخي نيستند، امروز آثار مي سازند تا بعد از قرنها به سابقه تبديل شود.منار شمس هر كسي را وامي دارد تا درباره مقبره اين عارف فكر كند و كشف قبور متبرك و چند طبقه در اين محل همگي حكايت از وجود آرامگاه اين عارف بزرگ در محلي كه صدها سال به اين نام خوانده مي شود دارد.
باین حال هنزو تحریکات و تحرکاتی برعلیه دراویش و درویشان در دست برنامه ریزی است
به گزارش خبر گزاری قرآنی ايران (ايكنا)، دبير علمی همايش «پيامبر اسلام(ص)؛ عرفان و معنويت نو» به عنوان دومين سخنران اين همايش به ايراد سخن پرداخت
وی با بيان مطلب فوق گفت: هدف از برگزاری اين همايش شناسايی دسيسهها و شگردهايی است كه عليه پيامبر(ص) در حال جريان است. میدانيم كه اين فتنهها بر مبنای رحمت در جريان است. بازشناسی اين دسيسهها و اهداف آنها ارائه پاسخهای مناسب از اهداف اصلی اين همايش است
وی يكی از لغات زيبای قرآن را واژه «عظيم» دانست و گفت: يكی از واژههای زيبای قرآن واژه عظيم است. عظيم بيش از 100 بار در قرآن كريم تكرار شده و عمدتا برای دو چيز به كار رفته است: اول برای ذات اقدس اله و دوم نبی اكرم(ص)، اما در چند مورد برای خدای متعال و قيامت به كار رفته و يك مرتبه برای پيامبر(ص) به كار رفته است؛ «إنك لعلی خلق عظيم» عظيمی كه برای قيامت و خدا به كار رفته است و در يك بار برای خلق بنی اكرم(ص) قرار گرفته است. پس خلقی كه عظيم است، جای ناسزا و توهين نيست
وی هدف دوم را از برگزاری اين همايش، معرفی عرفان ناب اسلامی و شيعی دانست و گفت: به فرموده علامه شهيد مرتضی مطهری، «يكی از علومی كه در دامن اسلام زاده شد، عرفان است.» از اين جمله به دست میآيد كه عرفان علمی اسلامی همچون فقه، كلام و ديگر علوم اسلامی است كه در دل اسلام است. پس علمی به نام عرفان اسلامی داريم كه ارزشمند است. اين علم در سده دوم به وجود آمد و فراز و فرودهايی داشت. مناسب است خصيصههای اصلی اين عرفان بيان شود كه هدف اين همايش در اين راستاست
فعالی هدف سوم اين همايش را آسيبشناسی عرفان بيگانه و غير اصيل دانست و گفت: در كشور 4 جريانی عرفانی است؛ عرفان ناب اسلامی است كه نماد آن امام راحل(ره) است، سبك دوم مدعيان دروغين هستند؛ مانند رمالی، سحر، جادو، ادعای پيامبری، نيابت خاص، ادعای مهدويت و ادعايی خدايی، موج سوم معروف به فرقههای صوفيانه و دراويش است كه در طول تاريخ صد فرقه در صدضيه به وجود آمده كه امروزه 50 تا 60 فرقه آن باقی است. مانند فرقه اكبريه در شام، نقشبنديه در افغانستان، در ايران نيز بيش از 20 فرقه موجود است كه علی رغم گوشهگيری خواهان تأثيرگذاری در سياستهای كلان هستند
وی جريان چهارم را عرفان وارداتی و بيگانه است دانست و گفت: باتوجه به اين جريانها يكی از اهداف اصلی اين همايش پرداختن به آسيبشناسی نوع سوم و چهارم است و آخرين هدف كشف استعدادها و نخبگان عرفانپژوهی است كه در اين راه قلم میزنند
No comments:
Post a Comment