Wednesday 20 February 2008

کار به جایی رسیده که یک مسیحی در مورد عیسی علیه السلام در جایی حرفی میزند و در ایران یک پایگاه خبری حکم اعدامش را صادر میکند

صدور فتوی مهدور الدم علیه يک اسقف مسيحي
تاريخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۶
به گزارش خبرگزاري ابنا، در حاليكه «دكتر روان ويليامز» اسقف اعظم كليساي كانتربوري، با طرح پيشنهاد لزوم اتخاذ برخي از ابعاد شريعت اسلامي در قوانين داخلي انگلستان، موجب نزديك شدن پيروان دو دين بزرگ آسماني شده است، يك اسقف ديگر ادعاهاي شرم‌آوري را درباره پيامبر الهي حضرت عيسي بن مريم ـ عليهما السلام ـ مطرح كرده است.جيمز دبليو جونز در كتاب جديد خود، بي‌شرمانه مي‌نويسد: «در كتاب مقدس، دلايل زيادي مبني بر تمايل به همجنس، در روابط مسيح با برخي حواريونش وجود دارد. اينك روزي رسيده است كه بايد اين مطالب را بپذيريم»به نظر مي‌رسد که اين اسقفف، با اين تفسير به رأي و توهين سخيف، در واقع تلاش دارد همگام با فعاليت همجنس بازان در غرب، انحرافات شخصي خود ـ و ديگر همجنس بازان و منحرفان جنسي ـ را توجيه نمايد.لازم به ذکر است که جونز در سال 1998 به عنوان اسقف ليورپول منصوب شده و در در دوازده سال گذشته، در مناطق شهري انگلستان مشغول به تبليغ آنچه اصلاحات مذهبي مي خواند، بوده است.
پایگاه خبری تابناک
به لحاظ معارف و احكام شيعي، تمامي پيامبران الهي (ص) معصوم و مصون از خطا، اشتباه و گناه هستند و چنين اهانت‌هايي به آنان، موجب مهدور الدم شدن شخص توهين كننده مي‌گردد
نظرات كاربران
▪ به نظر من صدور فتوی در مورد اینکه این شخص مهدور الدم است یا خیر اساسا ارتباطی با حوزه مسئولیت های سایت خبری تابناک ندارد ! من بسیار متعجبم که از چنین پایگاهی چنین مطلبی میبینم ! تعیین مصداق خونی که طبق شرع به هدر باشد به عهده امام معصوم یا نماینده اوست . میدانید چنین مطلبی چقدر میتواند باعث تبلیغات در طرف مقابل و در میان دشمنان باشد ؟!! چه اتفاقی خواهد افتاد اگر شبکه های خبری بزرگ دنیا همین خبر کوچک شما را بگیرند و دلیلی بر تروریست بودن ایرانی ها بیان کنند و بگویند کار به جایی رسیده که یک مسیحی در مورد عیسی علیه السلام در جایی حرفی میزند و در ایران یک پایگاه خبری حکم اعدامش را صادر میکند !!!اگر چه فکر میکنم این کار را نخواهید کرد و قد تر از این حرفهایید که به حرف کسی گوش کنید ولی با این وجود خواهش میکنم این قسمت خبر را حذف کنید .
▪ من فکر میکنم پایگاه خبری تابناک این پتانسیل را دارد که یک موج اعتراض بصورت مکتوب یا غیر آن ایجاد کند و آنرا مستقیما بعنوان یک سایت معتبر برای دفتر پاپ ارسال کند یا آنکه این حرکت را با مراکز غیر دولتی مربوطه بصورت مشترک انجام دهد و شخصیتی مانند جناب آقای خاتمی یا افراد مربوطه دیگر به دفتر پاپ ارسال کنند که ما به عنوان مسلمان از تمام انبیاء حمایت میکنیم و نسبت به توهین به آنان حساسیت نشان میدهیم نه فقط پیامبر اسلام .
▪ مسیح بن مریم (که دورود خدا بر پیامبر ما و خاندان پاکش و آن پیامبر بزرگوار باد )همانند رسول الله برای ما مسلمانان محترم است و من این اهانت را به امام عصر (عج) و کلیه خواهران و برادران مسلمان و مسیحی ام تسلیت عرض می کنم و با تمام جانم آن وجود مبارک را از چنین تهمت سخیفی منزه می دانم و چنین رفتار و گفتاری را محکوم می کنم و اعلام میدارم که همراه با سایر خواهران و برادران مسلمانم آماده هر گونه اقدام برای دفاع از حریم پیامبران پاک الهی هستیم .
▪ اهانت به هيچ پيامبري قابل قبول نيست اميدوارم همه به راه راست هدايت شوند
▪ خوب است که ایران به این قدام واکنش نشان دهد اولا اینکه به یک پیامبر الهی توهین شده است و باید اعتراض کرد دوما غرب تصور میکند که اگر توهینی به حضرت عیسی شود مسلمانان خوشحال خواهند شد پس خوب است اعتراض کنیم
▪ بله، به نظر من هم بهتره كه اعتراض كنيم و واكنش نشون بديم تا فكر نكنند كه تنها براي حضرت محمد غيرتي مي شيم بلكه حضرت عيسي دوست داريم و ايشان يكي از پيغمبرهاي الهي و عزيز ماست.
▪ مسیحیان واقعی وهمه انسانهای متدین دیگر ادیان الهی این گونه تفکرات رسوا را مردود می دانند وصاحبان آن را مستحق مجازات الهی بر می شمارند.
▪ با سلام و درود به آستان مقدس حضرت عیسی ابن مریم (رسول الله) و پیامبر اکرم محمد رسول الله .این موضوع ربطی به سیاست و قومیت و مذهب ندارد که بخواهیم در خصوص آن کوتاه بیاییم. دنیا باید بداند که برای یک مسلمان تمامی پیامبران و انبیائ الهی محترمند و احدی نباید جرات توهین به مقدسات را داشته باشد.

No comments: