Saturday 16 February 2008

انتقاد "جمهوری اسلامی" از احمدی‌نژاد

هشدار این ترور
شهاب :شنبه - ۲۷ بهمن ۱۳۸۶

روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله امروز شنبه خود، سخنرانی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در راهپیمایی سالروز 22 بهمن را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که این سخنرانی یکی از عوامل تخریب اتحاد ملی بوده است.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز (شنبه) خود که با عنوان «هشدار این ترور» منتشر شد، تاکید کرد که نامگذاری سال 1386 به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، در سطح مسئولان و كارگزاران آنچنان كه شایسته مسئولان نظام جمهوری اسلامی است مورد پیگیری قرار نگرفته است.
این روزنامه سپس با اشاره به این که برخی تحولات و اظهاراتی که در بهمن امسال انجام شده «عوامل تخریب» اتحاد ملی بوده است؛ «رد صلاحیت های گسترده داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم»، «اظهارات فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، «اظهارات رئیس جمهور در سخنرانی 22 بهمن» و «مطالب كذب و اهانت‌آمیز علیه نوه امام» را از جمله اقدامات و اظهاراتی دانست که علیه اتحاد ملی عمل کرده است.
جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره اظهارات احمدی‌نژاد در جریان راهپیمایی 22 بهمن، از این که وی «مسایل اختلافی» را پیش کشید و «حدود نیمی از وقت سخنرانی را به این مطالب» اختصاص داد، انتقاد کرد.
این سرمقاله با یادآوری سخنرانی‌های روسای جمهوری پیشین در سالگردهای پیروزی انقلاب، تاکید کرده است که «ای کاش» رئیس‌جمهور از اظهار «مطالب اختلافی» پرهیز می کرد و نوشت: «تجمع راه پیمایان 22 بهمن جای مطرح كردن این قبیل مطالب نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۶

ابهام در علت مرگ "آیت‌الله توسلی

"آیت‌الله محمدرضا توسلی" رئیس دفتر آیت‌الله خمینی صبح امروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دچار عارضه قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.
خبرگزاری‌های رسمی ایران، علت مرگ این روحانی نزدیک به خانواده آیت‌الله‌خمینی را "سکته قلبی" عنوان کرده‌اند، اما وب‌سایت‌های نیمه رسمی از جمله سایت‌های خبری "آفتاب" وابسته به حزب اعتدال و توسعه، "عصر ایران" نزدیک به محافظه‌کاران منتقد دولت و سایت "فردا" وابسته به محمدباقر قالیباف علت اصلی مرگ وی را حمله قلبی بر اثر عصبانیت شدید توسلی از ناشی از اهانت به خانواده خانواده آیت الله خمینی عنوان کردند.
"عصر ایران" با انتشار خبر مرگ این روحانی به نقل از "قدرت الله علیخانی" نماینده بویین‌زهرا و آوج در مجلس با عنوان «سکته آیت الله توسلی در پی بی‌حرمتی به بیت‌امام» نوشت: "آیت الله توسلی در حالی‌که به شدت از توهین‌های اخیر به بیت امام عصبانی و در حال اعتراض خود در مجمع بود دچار عارضه قلبی شد." علیخانی گفت: "قطعا خون این فقیه وارسته بر گردن کسانی است که زمینه بی‌حرمتی به بیت امام را فراهم آورده‌اند

No comments: