Monday 14 January 2008

علی دایی : خود من به جادو اعتقاد دارم چون در قرآن هم آمده

نفش جادو و جنبل در تحول فوتبال ایران
جای امید است که تیم برگزيده ایران در رده بندی فیفا به جایگاه بلندی دست یابد. البته به لطف جادو و جنبل. در این صورت دیگر لازم نیست مسئولان بروند ومربیان خبره و کارکشته را از اروپا و برزیل به ایران "واردات" کنند. کافی است "واردات" خود را به جادوگران قبیله های بائوبانو و ماتو مائو در زنگبار و ساحل عاج متمرکز نمایند. در این زمینه گفتگو همشهری جوان با علی دائی سرمربی سایپا به گزارش خبرگزاری انتخاب خواندنی است
بیست و چهار دی ماه ۱۳۸۶ خبرگزاري انتخاب
به گزارش خبرگزاری انتخاب علی دایی سرمربی تیم سایپا در گفتگو با همشهری جوان درباره اخباری مبنی بر اینکه وی معتقد است تیمش طلسم یا جادو شده است گفت: در مدت ضعف تيم، متاسفانه خيلي از مسائل را مطرح كردند در روزنامه‌ها؛ از جادوگر، طلسم، سحر و فلان ... مهم نحوه پرداختن به موضوع است. والا خود من به جادو اعتقاد دارم چون در قرآن هم آمده كه‌ «هذا سحر مبين» و متاسفانه بعضي‌ها به اين كارها دست مي‌زنند و اين قبيل كارهاي آنها شيطاني است. در اين مدت من اعتقادم به خدا را قوي‌تر كردم. خدا را شكر،‌ توانستم از اين مسائل كه تيم جادو شده است بيرون بيايم. قبل از آن مدام در فكر مي‌رفتم كه خدايا مگر مي‌شود تو نخواهي و كسي جادو بكند؟! اما نزديك شدن به خدا خيلي به من كمك كرد و من را به خودم آورد. همين نزديك‌تر شدن به نظرم كارمان را درست كرده و تيم‌مان از اين رو به آن رو شد.
علی دایی درباره صحت و سقم اخبار مربوط به دیدارش با آیت الله العظمی بهجت و درباره علت تسبیح به دست گرفتنش در بازی های اخیر گفت:
يك روز رفتم پيش آيت‌الله بهجت و اصلاً صحبت‌هايي كه ايشان با من كرد، يك اعتماد به نفس و يك قوت قلب بزرگي به من داد كه وقتي دوباره به تمرينات آمدم، مي‌دانستم اين بار موفق مي‌شوم چون بعضي صحبت‌هايي كه كردند سبب شد اعتقادم بيشتر شود. فكر مي‌كنم زماني كه آدم به اصل رو بياورد مي‌تواند در همه چيز موفق بشود. اين مسائل، من را به خودم آورد. شايد يك خرده از خودم دور شده بودم و اين جريان من را برگرداند به هماني كه مي‌بايست باشم و خدا را شكر مي‌كنم . من به خاطر اينكه آرامش پيدا كنم تسبيح در دست گرفته بودم و صلوات مي‌فرستادم و به نظر من آدم بايد خودش را با اعتقادات قبلي و ديني‌اش تقويت كند نه اينكه برود دنبال كارهاي شيطاني. اينجا به من ثابت شد اگر خيلي‌ها هم كارهاي شيطاني بكنند، آدم مي‌تواند با قوي كردن اعتقادات‌ خودش بر خيلي چيزها فائق بشود. آدم با اعتقادات‌اش مي‌تواند هزار تا جادو را هم خنثي بكند و اگر راه مستقيم را برود به خيلي چيزها مي‌رسد. سحر و جادو شايد مقطعي جواب بدهد اما هميشگي نيست.

No comments: