Monday 17 January 2011

تقابل حامیان و مخالفان حاج مهندس اسفندیار رحیم مشایی


تقابل حامیان و مخالفان

حاج مهندس اسفندیار رحیم مشایی

امیرطاهر حسین خان از فعالان رسانه ای حامی دولت برای نخستین بار در فضای رسانه ای و سیاسی کشور با موضوع مسئله مشایی روز گذشته ( پنجشنبه بیست و سوم دیماه هشتاد و نه) با آخوندک فاسدی موسوم به "جعفر شجونی" - یکی از مدعیان حمایت از محمود احمدی نژاد و از منتقدان اسفندیار رحیم مشایی - به مناظره نشست. فایل صوتی این مناظره نزد دست اندرکاران "محرمانه نیوز" موجود است

در این مناظره میراسماعیلی و حسین خان از حامیان دولت و سردبیر سایتهای "رهوا" و "محرمانه نیوز" در دفتر کاری آخوندک فاسد شیخ جعفر شجونی برگزار شد و به مسائل پیرامون رحیم مشایی به طور مبسوط و جالب پرداخته شد. مشروح این مناظره در ذیل امده است.

به گزارش اختصاصی "محرمانه نیوز" ، در این مناظره که با حضور سید محمد میراسماعیلی از دیگر حامیان دولت در دفتر کاری حجت الاسلام شجونی برگزار شد به مسائل پیرامون رحیم مشایی به طور مبسوط و جالب پرداخته شد.

حسین خان: شما 6 ماه قبل در گفت و گوی های تسلسلی با رسانه که اسناد آن موجود است از مشایی دفاع و حمایت کرده اید و معترف شده اید که ما از مشایی حلالیت خواسته ایم حال چگونه است ظرف یک ماه گذشته مشایی آدم بد قصه شده و شما او را بدون داشتن ادله مناسب و تنها با استناد به حرفهای و نقل قول های منتقدین ماشایی او را به باد انتقاد گرفته اید ؟

شجونی: خیلی تند رفتی همه این حرف ها دروغ است من با هیچ رسانه و خبرگزاری در حمایت از مشایی گفت و گو نکرده ام و هیچ وقت نیز نگفته ام ما از مشایی حلالیت خواسته ایم

حسن خان: آقای شجونی مصاحبه های شما با خبرگزاری های مختلف موجود است چرا مواضع 6 ماه قبل خود را به این راحتی تکذیب می کنید از آن بدتر چرا به عنوان یک روحانی دروغ می گویید؟

شجونی: اگه راست می گی متن مصاحبه من در ارتباط با حلالیت خواهی و دفاع از مشایی را برای ما رو کن!من نبودم من چون دبیر جامعه وعاظ هستم هر خبری از این جامعه منتشر شود به نام من نوشته می شود ما در جامعه وعاظ مشایی دعوت کردیم تا او را محاکمه کنیم نه اینکه از او حلالیت بخواهیم.

حسین خان: مگر شما دستگاه قضایی و قاضی هستید که بخواهید یک فرد را محاکمه کنید و اصلا در چنین جایگاهی قرار ندارید که بتوانید یک فرد حقیقی را محاکمه و در باره او ای صادر کنید.

شجونی: آقا جان همان کسانی که از مشایی پول گرفته بودند امدند در گفت و گو با رسانه ها از او حمایت کردند

حسین خان: شما خود را فردی مومن و معتقد به اصول می دانید پس چرا اینگونه بدون داشتن سند و مدرک به دیگران تهمت و افترا می زنید این گناه بزرگی نزد خداوند متعال محسوب می شود.

شجونی : این عین حقیقت است من دبیر جامعه واعظ هستم و ما با درخواست اعضای خود از مسئوان دعوت می کنیم در جلسات ما حضور پیدا کرده و به سئوالات طلاب پاسخ من آقای امیری فر را برای این امور به عنوان دبیر اجرایی واعظ منصوب کردم او یک روز به من زنگ زد گفت مشایی را دعوت کنیم بیاد تا شبهات ایجاد شده پیرامون خود را پاسخ دهند او گفت مشایی به همه هدایا و پاکت می دهد.

من گفتم اگه مشایی بخواهد پاکت و هدایا بدهد من می زنم توی دهنش!

حسین خان: آقای شجونی ما در رابطه با حضور آقای مشایی اطلاعات دیگری در دست داریم فکر نمی کنید در باره این موضوع هم دروغ می گویید؟ شما بعد از همان جلسه مصاحبه کردی و از مشایی دفاع کردید.

شجونی: آقا جان من مصاحبه نکردم جلسه که تمام شد برخی از طلاب بلند شدند و گفتند آقای مشایی ما پشت سر شما غیبت کردیم الان با صحبتهای شما اقناع شدیم ما را حلال کند.

حسین خان: آقای شجونی شما هر دقیقه یک جور حرف می زنید یک بار می گویید ما مشایی را محاکمه کردیم و از او دفاع نکردیم الان به طور تلویحی می گویید روحانیون از وی حلالیت طلبیدند واقعا کدام را باور کنیم؟

شجونی: همه اش تقصیر این امیری فر است او از مشایی پاکت گرفت تا بین ما انشعاب درست کند و الان همه رفته یک سالنی به نام سید الشهدا را گرفته و جلسات خودش را اونجا برگزار می کند. و برای این کار از مشایی پاکت گرفته است!

حسین خان: آقای شجونی درست نیست فردی که در این جلسه حضور ندارد مورد اتهام و غیبت قرار بگیرد او چون نمی تواند از خود دفاع کند اجازه دهید غیبت او نشود این کار غیر اخلاقی و غیر اسلامی است.

شجونی: دیشب صدای امریکا به خبر بقایی به مدعوین هدایا داده داده است و هفته ای 5 میلیون از سوی مشایی به اطرافیان وی پرداخت می شود خب بینید کارهای مشایی باعث شده است که رسانه های بیگانه به ما حمله و ما را مسخره کنند!

حسین خان: آقای شجونی شما این خوراک ها را با اظهارات بدون مدرک خود به رسانه ای بیگانه داده اید شما روز گذشته مصاحبه کردید و مدعی شدید که بقایی به مدعوین جلسه وعاظ ولایی پول داده است بپذیرید که عملکرد غیر متعارف شما چنین فضایی را علیه ما در خارج از کشور درست کرده است.

شجونی: من یک سابقه 30 ساله در انقلاب دارم تو نمی توانی من را موأخذه و محاکمه کنی.

حسین خان : به سابقه 30 ساله شما هم می رسیم.

شجونی : تو الکی داری از مشایی دفاع می کنی تا صبح هم از مشایی دفاع کنی نظر ما روحانیون نسبت به او تغییر نمی کند.

حسین خان: من بر اساس مستدلات و مدارک صحبت می کنم و هر دقیقه حرف خود را تغییر نمی دهم.

شجونی دوباره به امیری فر اشاره کرد و مدعی شد که وی پول را برداشته و رفته وی گفت: ما یک روز نزد آقای شجاعی واعظ بودیم ، شجاعی واعظ به امیری فر تذکر داد چرا جامعه وعاظ را دچار انشعاب کردی مشایی می خواهد بین روحانیت و دانشجویان جدایی ایجاد شود1

شجونی ادامه داد: امیری فر پاسخ داد که مشایی رییس جمهور آینده است و احمدی نژاد معاون او می شود.

حسین خان: شما چرا اینقدر روی اسم امیری فر حساسیت دارید من به شما می گویم غیبت فرد غایب را نکنید شما چه اصراری دارید به افراد اتهام بزنید به خدا این کار غیر اخلاقی است.

شجونی: تو حرف بی خود می زنی این غیبت نیست من بهتر از تو می توانم تشخیص دهم!

شجونی : حتی من به مشایی پیغام دادم که غیبت تو رو هیچ وقت نکرده ام و شاید تو پیش خدا خیلی آبرومند باشی و هستی اما تو ما پیشکسوتان را کنار زده ای و یک مشت آدم جاه طلب را روی کار آورده ای !

حسین خان: عجب! پس اصل دعوا مشخص شد!

شجونی : من درد کلیه داشتم مشایی فهیمده بود با من تماس گرفت حال منو پرسید. گفت اگه کاری و کمکی از دست من بر می آید برای شما انجام دهم من گفتم نیازی به کمک شما ندارم!

حسین خان: اما ما چیزی دیگری شنیده ایم

شجونی: چی شنیده اید؟

حسین خان: ما اطلاع داریم شما 60 هزا رمتر زمین در اوین درکه دارید و از مهندس مشایی در خواست کرده اید که مشکل سندی و قانونی این زمین ها را برطرف سازد اما مهندس درخواست شما را رد کرده و از ان پس مشایی شد آدم بد قصه!

شجونی: دروغ است دروغ البته دو دانگ از این زمین ها مال من است که قبلا 260 هزار تومان خریده بودم . ما 30 سال است برای انقلاب زحمت کشیده ایم همین دو دانگ زمین را داریم الان هم 4 فرزندم بیکار هستند.

حسین خان: البته گاوداری شما در کرج نیز جزوء خدمات 30 ساله شما محسوب می شود؟

شجونی: من گاوداری ندارم چرا یک گاو در کرج دارم!

حسین خان: اگر می شود توضیحی در مورد خانمی به نام "باوند" بدهید

شجونی: من اختلافی با این خانم ندارم هر چیزی نقل شده است دروغ است!

حسین خان: آقای شجونی ما اطلاع داریم که آقای قالیباف پیگیر حل مشکل قانونی زمین شما شده است چه جوابی برای این مهم دارید؟

شجونی: بر اساس قانون شهرداری باید زمین های اطراف تهران را بخرد به همین دلیل از آقای قالیباف خواسته ام زمین ها را بخرد که البته تاکنون نخریده است! مشایی حرفهای دو پهلو می زند مثلا در مورد مردم اسراییل و مدیریت پیامبران آخه چه اصراری است در این رابطه ها صحبت کند؟

حسین خان: شما اگر به احمدی نژاد معتقدید با انتقاد و توهین به مشایی به رییس جمهور توهین می کنید شما با این مواضع شعور ؛ منش و درایت و ذکاوت ریس جمهور مردمی را زیر سئوال می برید.

شجونی: نه این ضعف احمدی نژاد است. ما احمدی نژاد منهای مشایی را می خواهیم.

حسین خان : این یعنی موضع گیری دو پهلو

شجونی: تو فکر می کنی خیلی بلدی؟ هیچی بلد نیستی! خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد بهترین دولت ها بوده است و شبانه روزی برای این ملت کار کرده است ما به خاطر احمدی نژاد با خاندان هاشمی در افتادیم منتهی ایشان در تغییر افراد ید طولایی دارد چرا مشایی را تغییر نمی دهد. از مشایی سئوال کردم که مرجع تقلید شما چیست گفت من از شجونی تقلید می کنم فردا بی بی دسی به ما خندید!

حسین خان: شما سئوال انحرافی و بی ربط کرده بودید وقتی سئوال انحرافی و جهت دار می کنید جواب انحرافی می شنوید.

شجونی: یا تو پسر مشایی هستی با پول گرفتی ازش که اینگونه از مشایی دفاع می کنی!

حسین خان: من به احمدی نژاد ایمان دارم من می گویم احمدی نژاد برای من عزیز است و عزیز احمدی نژاد نیز برای من عزیز است. من به شعور احمدی نژاد، به شناخت و درایت و تدبیر رییس جمهور خود اعتقاد راسخ دارم . من به منصوبان رییس جمهور خود معتقد هستم چون به احمدی نژاد اعتقاد دارم. شتر سواری دولا دولا نمی شود. رییس جمهوری که با درایت وذکاوت خود استکبار جهانی را به زانو درآورده است واقعا از شناخت اطرافیان خود عاجز است؟

شجونی : این ضعف احمدی نژاد است همین ضعف باعث شده است که مراجع به او ملاقات ندهند

حسین خان: پس دیدید هدف احمدی نژاد است ؟

شجونی: باید به من تبریک بگی از احمدی نژاد حمایت می کنم!

حسین خان: مراجع معلوم حال و مرتبط با جریان فتنه دولت از دولت انتقاد می کنند واگرنه بهترین ارتباط در حال حاضر بین دولت و مراجع برقرار است.

شجونی: تذکر رهبری در مورد مشایی را چه می گویی؟

حسین خان: چرا به انتقاد آقا از حسین شریعتمداری که طی مقاله ای بعد از تذکر آقا در روزنامه کیهان بدترین اتهامات را به مشایی زده بود اشاره نمی کنید؟ از یاد برده اید که آقا فرمودند اگر می گوییم مسئولی در جایی نباشد این به آن معنا نیست که در سمت های دیگر قرار نگیرد که بعد از فرمایشات معظم له، شریعتمداری از اتخاذ آن موضع عذرخواهی کرد خاطرتان هست؟

شجونی: تو هیچ اگه 500 نفر دیگر هم از مشایی دفاع کنند من اقناع نمی شوم.

حسین خان:جریان "نه مشایی" برای رسیدن به مقاصد خود سیگنال های علیه مشایی به جامعه ارسال می کنند.

شجونی دوباره با اشاره به امیری فر گفت: مشایی به من گفت من نمی خواهم رییس جمهور شوم امیری فر به من گفت مشایی می خواهد رییس جمهور شود من هم هیچ زمانی نگفتم مشایی می خواهد رییس جمهور شود. مشایی اگه می خواد کمک کنه باید بره مهدوی کنی را ببیند به جامعه روحانیت و اوقاف کمک کند! بعد از 80 سال عمر، من می توانم استنباط کنم و اجتهاد کنم.

حسین خان: برگردیم به سابقه گذشته شما خاطرتان هست اوایل انقلاب از شما عکس هایی منتشر شد که در آن عکس ها با حضور در کاخ مروارید اختیار اموال سلطنتی را در دست گرفتید؟

شجونی: دروغ است

حسین خان: یعنی عکس ها دروغ است؟

شجونی: من منصوب امام (ره) بودم به عنوان رییس کمیته دستور گرفتم برم توی کاخ از اموال سلطنتی مراقبت کنم وقتی رفتم دیدم اونجا غارت شده بود من به دستور امام (ره)رفتم توی کاخ ما نوکر امام (ره) بودیم.

حسین خان: چرا ضد و نقیص صحبت می کنید اول می گویید دروغ است بعد توضیح می دهید!! البته در این مناظره به روش شما عادت کردیم. چه توضیحی در مورد تفریحگاه آران در اطراف سد کرج دارید؟

شجونی: من این تفریحگاه را نمی شناسم.

حسین خان: شما که ادعای امام محوری دارید با کدامین توجیه به امام (ره) نامه نوشتنید و در آن نامه مدعی شدید که بر خلاف نظر خود رای شما را می پذیرم واقعا چه توضیحی در باره این رفتار خود دارید؟

شجونی: فردی به نام بابایی آدم خیلی خوبی بود جزوء نهضت آزادی بود. بعد هم من برای بابایی منبر رفتم طلب مغفرت کردم ولی به بابایی عقیده داشتم عضو نهضت آزادی بود یک روز از خونه اومدم بیرون دیدم به من زنگ زد آقای شجونی اگه در خبرگان روحانی نباشد ایرادی دارد؟ گفتم نه در خبرگان غیر روحانی می تواند باشد به لباس نیست گفت من همین را نوشتم. گفتم من گرفتار هستم. گفت بیا این نامه ما رو که خطاب به امام است امضاء کن. من توی پله های خونه می اومدم پایین. نامه را ندیدم، نه نگاه کردم، نه خوندم ، همین طوری امضاء کردیم این اصل ماجرا بود!

حسین خان: عحب؛ نامه ای خطاب به عالی ترین مقام جمهوری اسلامی شما ندیده و نخوانده امضاء کردید ما که واقعا در این مناظره از توضیحات و ادله های شما اقناع شدیم.

No comments: