Sunday 6 July 2008

عریضه سرگشاده حضور حضرت آیت الله غروی علیاری دامت برکاته


به نقل از وبلاگ کجکول به این آدرس
www.kajkoul.blogspot.com
.

محضر مبارک و مقدس حضرت آیت الله العظمی غروی علیاری
.
سلام علکیم و علی من لدیکم و رحمت الله وبرکاته برکاتاً واسعه

از گفتگوی عمیق حضرتعالی با وبلاگهای مختلف نهایت بهره را بردیم. در پی آن مقاله ای در نشریه افق حوزه همراه با تمثالی از حضرت عالی انتشار یافت که موجب نگارش این عریضه سرگشاده شد

ما طلاب حوزه علمیه قم پیرو اسلام ناب محمدی ، پیرو هیچ یک از مکاتب درویشی نیستیم اما مدتی است که مشاهده میکنیم یک جریان مافیایی موذی و نفوذی در حوزه علمیه قم، به بهانه درویش ستیزی، جو علمی حوزه قم را دچار تشویش و آشفتگی فراوان کرده است
.
مسلم آن است که همچنان که حضرتعالی بصراحت بیان فرموده اید برادران گنابادی که مسلمانان شیعه پیرو تشیع اثناعشری هستند همیشه خدمت مراجع عظام تقلید رعایت حرمت کرده و همیشه بزرگان گنابادی نهایت احترام را نسبت به مقام مرجعیت شیعه اثنا عشری مرعی داشته اند و خاطرات سرکار بهترین گواه براین امر است

حقیقت آن است که
بر اساس تحقیقات دقیقه رقیقه انیقه مسئولان امر که در برخی از پایگاه های خبری اینترنتی صورت انتشار بخودگرفته به علت هجمه ملخهای موذی؛ نزهت و طراوت سابقه مالوفه شهر قم کمرنگ شده و حوزه علمیه قم نیز به علت رشد "خرّوبهای بنیان کن" از آسیب آفتها در امان نمانده است و این مشکلاتی است که اخیراً آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی نیز در بیانات خود مفصلاً به آن اشاره فرموده اند
اشخاصی که برای طرح پرسشهایی حضور حضرتعالی شرفیاب شده و فرمایشات ارزشمند حضرتعالی را در نشریه افق حوزه منتشر کرده اند، جماعتی ناموجهند که بصورت یک باند مافیایی در درون حوزه علمیه قم نفوذ کرده و مانند موریانه پایه های حوزه علمیه قم در قلب جهان اسلام را از درون میخورند و فرو میریزند
.
اگرچه ظاهراً این آخوندک های خرّوب که با رجس قلوب قاسیه خود لباس مقدس روحانیت را آلوده اند با اهل تصوف سر ستیز دارند، اما این ظاهر قضیه است. تامل در عمق اعمال و افکارشان نشان از آن میدهد که این افراد، اعضای یک شبکه تخریبی هستند. شبکه ای پیچیده که با تشبث به شیوه "کلمه الحق یراد بهاالباطل" مصداق عنوان محارب مع الله و مفسدفی الارض و ضد ولایت فقیه و معاند با نظام مقدس اسلامی میباشد و در تحرکات تخریبی خود به طور مشخص ، برخی اهداف خفیَ و مستور را تعقیب میکند
.
اولاً – میکوشد تا تحت پوشش صوفی ستیزی، بحران و اختلاف میان شیعه و سنی را دامن بزنند و تنافر میان این دو مذهب اسلامی را به حدی برسانند که متعصبان هردو گروه با استناد به فتاوی علمای تکفیری قصد جان و عرض و مال و ناموس یکدیگر کنند و بنای اسلام را از درون فرو بریزند. استفتائات این گروه نفوذی ضدولایت فقیه همه حامل یک بار منفی بر علیه وحدت عالم اسلام و در جهت ردّ برادران اهل تسنن است، و جنگ و فتنه بزرگی درپی خود حمل میکند و به حکم شریفه "الفتنه اشد من القتل" باید با هوشیاری مانع از به ثمر رسیدن ترفند ننگین آنان گشت
.
ثانیاً – تحت پوشش صوفی ستیزی سئوالاتی را به روشی خاص با طرح مصادره به مطلوب به حضور مقدس مراجع عظام ارائه میدهند تا نهایتاً ، حرمت آقایان مراجع را بشکنند و امت مسلمان را نسبت به مقام مرجعیت مایوس و افسرده سازند. جدا کردن امت مسلمان از مقام مرجعیت بزرگترین خیانت به اتحاد و استحکام امت اسلامی و نظام مقدس اسلامی و جاده صاف کم اجانب معاند برای چشم دوختن به ایران عزیز است
.
برای بیان مقصود از طراحی شیطنت آمیز سئوالات مطروحه توسط این باندمافیایی ضدولایت فقیه به مصاحبه آنان با حضرت مستطاب عالی در افق حوزه مورخ پنجم تیرماه هشتادوهفت جاری مراجعه کرده و دو- سه نمونه را به عنوان مشتی از خروار در بوته تعمق قرار میدهیم
.
الف- هدف این شیاطین تخریب محل سکونت و محل عبادات برادران مسلمان شیعه، به بهانه درویش- زدایی است غرض غایی آنان از این کار ارائه چهره ای خشن و سرکوبگر از مکتب تشیع و از نظام مقدس اسلام و جمهوری اسلامی ایران به عالم و انتشار یک پیامی انحرافی نسبت به ارزشهای اسلامی به منظور ظنین کردن مردم جهان نسبت به ایران و بهانه دادن به دست اعداء و اجانب معاند برای تحت فشار قرار دادن کشور عزیز ما است
این مطلوب آنان است ، اما نحوه مصادره به مطلوب آنان این است که بر یک منزل مسکونی یا یا یک محل موقوفه ای - که به نام حسینیه و برای انجام امور معهود در حسینیه وقف خاص شده- خودشان از روی شیطنت برچسب خانقاه میچسبانند و برسر این امر هیاهو و جنجال براه میندازند و ایجاد جو کاذب و بحران میکنند و از علمای بزرگوار فتوا در جهت ضرورت هدم خانقاه اخذ میکنند. فتوای تخریب خانقاه – چنان که از قول شما در افق حوزه نقل شده- یک فتوای کلی است. اما حمل آن بر مصادیق معینه ؛ محل تامل است. چنان که محلی که در قم در بهمن ماه هزاروسیصد و هشتادوچهار تخریب شد بنا به متن صریح وقفنامه، حسینیه بود. اما این فتنه گران گفتند که چون متولی این حسینیه درویش است پس این حسینیه ؛ حسینیه نیست و خانقاه است
ب- لشگرکشی گروهی متعصب برای تخریب محل اجتماع برادران و خواهران بیدفاع مسلمان شیعه به بهانه درویشی آنان، انعکاس ناهنجاری در داخل و خارج کشور برپا میکند و باعث میشود که اسلام عزیز و مکتب شیعه اثناعشری در سراسر عالم مکتبی خشونت پرور همردیف وهابیت ارزیابی شود و مورد وحشت و نفرت مردم دنیا قرار گیرد و این امر درست برخلاف مصلحت نظام اسلامی و و برخلاف صریح فتاوی مراجع عظام و شخص شخیص حضرت مستطاب عالی دامت افاضاتکم العالیه میباشد
ج- در افق حوزه از قول حضرت مستطاب عالی نقل کرده اند که هتک حرمت از آقایان مراجع در حکم ارتداد است. این قضیه صددرصد صحیح و مورد قبول عامه و خاصه است. حال در این مورد توجه به نکات زیر ضروری مینماید
یکی آن که خود این سئوال کنندگان از دشمنان و معاندان سرسخت مراجع عظام، خاصه مراجع عظام قم هستند. این افراد معلوم الحال و مجهول الهویه باور به نظام مقدس اسلامی ندارند؛ و از پیروان مکتب فکری موسوم به حجتیه جدید و از سرسپردگان مشی فکری سید علی مبداء یا مهدویه گمنامیه اشراقیه هستند، که اگرجه با درویشی سر ستیز دارند، اما در دل و جان باوری به مرجعیت نیز ندارند و خود را به طور مستقیم در ارتباط با امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف میدانند و افکار فاسد و نیات پلید و شوم و اغیراض کقیف و مشئومی دارند و تشدید بحران و غلبه دجال را شروط شروری جهت تحقق ظهور میشمارند و بر این کار اصرار میورزند و هرجا زمینه رشد فتنه ای هست سرو کله این شبکه مخوف انجا پیدااست
پیروان این مکتب سیاه ضدعقیدتی بارها ضمن مجادله با ما طلاب پیرو اسلام ناب محمدی در همین حوزه علمیه قم پرده از افکار شوم و نیات پلید خویش برداشته و آقایان مراجع را "علمای بیعمل" و مقامات عالیرتبه نظام را "افراد بی بخار " خوانده اند. و حتی همین مقوله را در وبلاگهای خود نیز نوشته اند. پس خود اینها که خدمت حضرتعالی شرفیاب شده اند مستحق عنوان مرتد هستند
.
دیگر آن که اینها با ایجاد جو تعصب و خشونت برعلیه مسلمانان شیعه میکوشند برخلاف اصل مسّلم "لاضرر" آنچه اسباب ضرر و ضرار و اضرار است برعلیه هموطنان مسلمان بجا آورند و موجبات تاسف و نارضایتی و خشم آنان را برانگیزند، و با استناد دروغین و شیطانی این افعال سخیف و اعمال ِ کثیف خود به ساحت منزه ِ آقایان مراجع ، تلاش میکنند تا خشم و نگرانی مسلمانان متضرر و آسیب خورده را متوجه مقام مرجعیت بنمایند. سپس احیاناً اگر اعتراضی صورت گرفت، همان را بر سر علَمَ بلند کنند و از آن پیراهن عثمانی درست کنند تا نظر آقایان مراجع را نسبت به آنان مخدوش نمایند و از آقایان مراجع عظام برعلیه آنان فتوای ارتداد بگیرند
.
اما مسلم آن است که همچنان که حضرتعالی بصراحت بیان فرموده اید برادران گنابادی که مسلمانان شیعه پیرو تشیع اثناعشری هستند همیشه خدمت مراجع عظام تقلید رعایت حرمت کرده و همیشه بزرگان گنابادی نهایت احترام را نسبت به مقام مرجعیت مرعی داشته اند و خاطرات سرکار بهترین گواه براین امر است
.
مورد دیگر - مورد ِحسن بصری است
.
در این مورد چند قضیه قابل بحث است
نخست آن که برادران مسلمان شیعه گنابادی پیروان حسن بصری نیستند بلکه مستند آنان روایات مورد قبول خاصه است و مطالعه تفاسیر آنان و امهات کتب آنان نشان دهنده این مطلب است
نکته مهم آن است که در سال گذشته سی و نه تن از علمای تکفیری سنی – پیرو مذهب وهابیت- در ترکیه گرد آمدند و فتوایی اجماعی بر تکفیر عموم شیعیان صادر کردند و خون آنان را مباح دانستند. پس از آن در گردهمآیی های دیگری یکبار بیست و دو مفتی وهابی و بار دیگر تعداد دیگری فتاوی اجماعی مشابهی علیه شیعیان صادر کردند. این امر موجب شد که بلافاصله حضرت آیت الله العظما سیدعلی خامنه ای رهبر عالیقدر نظام مقدس اسلامی و حضرات آقایان فقهای عظام و مراجع بزرگوار حوزه علمیه قم مانند حضرت آیت الله العظما نوری همدانی و حضرت آیت الله العظمی ناصرمکارم شیرازی دعوت به اتحاد مسلمانان و تقویت نقاط وحدت فیمابین، و عطف توجه از نقاط و نکات اختلاف آمیز نمودند. سال گذشته نیز سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی خوانده شد و احتراز از هرعملی که به رشد تعصب و تنافر و دوگانگی میان شیعه و سنی منجر شود را به حکم عقل و فتوای شرعی واجب شمردند و عمل بر خلاف آن را آب به آسیاب اجانب و اعداء شمردند. با همه اینها در کمال حیرت و حسرت و اسف شاهدیم و مشاهده میکنیم که کماکان این "خرّوبهای موذی و آخوندکهای نفوذی" با رجوع به مراجع عالیقدر حوزه علمیه قم و مصادره به مطلوب با مکروخدعه های شیطانی، بازهم بر طبل نفاق و افتراق میکویند و اغتشاش برپا میکنند.
.
در این مورد اگرچه فتاوی مکتوب مراجع عظام شیعه به قدر کافی گویا است به چند مورد آن اکتفا میکنیم
.
قسمتی از فتوای حضرتعالی در مورد حسن بصری به قرار زیر است
به طوری که اصحاب و علماء رجال و درایت [ خاصه] درباره حسن بصری بیان فرموده اند مجموعاً شخص مورد وثوق و اعتماد نبوده است ...؛
فتوای حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی- مورخه هجدهم اسفند هشتادودو
حسن بصری از منحرفین است و در کتب رجال شیعه مورد انتقاد و مذمت قرار گرفته است. به المعجم المفهرس آیت الله العظمی آقای خویی رضوان الله علیه جلد چهارم مراجعه بفرمائید
قسمتی از فتوای حضرت آیت الله العظما مکارم شیرازی – مورخه بیست و پنج اردیبهشت هشتادودو
حسن بصری از علمای معروف اهل تسنن است. مواعظ عارفانه بسیار از او نقل شده است ولی در امور اجتماعی و جهاد از امیرمومنان علی ع اطاعت نمیکرد... ؛
فتوای حضرت آیت الله العظمی حاج سیدعزالدین زنجانی- بیست و چهارم آذرماه هشتاد و یک
اهل سنت اورا ستوده اند و جزء زهّاد ثمانیه است. ولی آنچه مسلم است از منحرفین از اهل بیت علیهم السلام است ...؛
.
الحاصل؛ مسلم آن است که از آنچه که در کتب رجال شیعه در مورد اعتقادات شخص حسن بصری گفته شده؛ تسنن او اثبات میشود نه فسق او. مگر آن که پیروی از تسنن را عین فسق فرض بگیریم که در این صورت بدون تردید شق َ عصای مسلمانان میشود و این امر بدون تردید – بخصوص در شرایط بین المللی کنونی- مورد نظر نظام مقدس اسلامی نیست و در شرایطی که مسئولان محترم درحال گفتگو با دولتمردان عربستان سعودی و اهل تسنن برای کسب رضایت آنان جهت ِ احیای قبرستان بقیع و تقریب مذاهب اسلامی هستند، فاسق شمردن اکثریت مسلمانان به صرف پیروی آنان از تسنن امری بسیار خطرناک است

معذلک افراد معلوم الحال و مجهول الهویه مذکور هنوزهم علیرغم شرایط حاد بین المللی؛ برخلاف نظر مراجع عالیقدر و مسئولان عالیقدر نظام و رهبر ارجمند جمهوری اسلامی و فقیه آل محمد ص و ولی امر مسلمین، و برخلاف نظر رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس مجلس خبرگان و برخلاف شیوه رئیس جمهور بر طبل اختلاف و تنافر و نزاع بین شیعه و سنی میکوبند؛ و میکوشند تا با ترفند ِ عَلَم کردن بیرق صوفی ستیزی؛ پیروان مذهب تسنن را برعلیه شیعیان مرتضی علی ع بسیج نمایند و فتنهء کبرایی برپا کنند

امیدواریم که با صراحت لهجه که شیوه همیشگی حضرت مستطاب عالی است گره این معضل باز شود و راه بر مفسده گران و مفسدان بسته آید

در پایان از اطاله کلام که موجب تصدیع خاطر مبارک حضرت مستطاب عالی شد پوزش میطلبیم و چشم به ارشاد و راهنمایی های همیشگی شما و همگی آقایان مراجع عظام تقلید متع الله المسلمین بطول افاضاتهم داریم
.
طلاب حوزه علمیه قم- پیرو اسلام ناب محمدی

No comments: