Saturday 12 February 2011

استفتای مهم جمعی از مومنان و مدرسان و طلاب حوزه ها از مراجع تقلید درباره بیست و پنج بهمن

بر علمای مستقل حوزه های علمیه و مراجع تقلید واجب است

که حکم شرعی در مورد استفتائات زیر را بیان کنند

و الّا از مرجعیت ساقطند

طلاب و مدرسان حوزه علمیه قم پیروان اسلام ناب محمدی

محضر مبارک مرجع محترم تقلید حضرات آیات الله العظام


سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید نیروهای مسلح تونس و مصر به روی هموطنان معترض به دیکتاتوری و ظلم آتش نگشودند و حاضر نشدند ننگ ابدی ضرب و شتم مردم را بپذیرند و در نزاع دولت و ملت اعلام بیطرفی کردند. در کشور عزیز ما ایران زعمای امر با نهایت سوء تدبیر سپاه و بسیج را مأمور سرکوب وحشیانه صدای عدالت خواهانه و حق طلبانه ملت خسته از ظلم و استبداد کرده اند. در تظاهرات سال گذشته نزدیک یکصد نفر کشته شده و دهها هزار نفر از معترضان مسالمت جو برخلاف شرع و قانون مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته اند.

با توجه به خیزش منطقه علیه استبداد و با در پیش بودن روز راه پیمائی مسالمت آمیز ملی ٢۵ بهمن در حمایت از قیام خداپسندانه مردم تونس و مصر و احتمال تکرار فجایع سال گذشته از سوی برخی افراد بی اطلاع، خواهشمند است نظر شرع انور را درباره موارد زیر مشخص فرمائید تا خدای نکرده بنام اسلام و مذهب اهل بیت حقوق مردم پایمال نشود


اول. اصل بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی تظاهرات و تجمعات را به دو شرط عدم حمل سلام و مخل مبانی اسلام نبودن به رسمیت شناخته است. اگر مسئولان وزارت کشور بر خلاف قانون اجازه تظاهرات اسلامی و مسالمت جویانه به مردم ندهند، ایا این تجاوز به حریم حق الناس و نقض آزادی های مردم جائز و مرضی شارع مقدس است؟

دوم. آیا برادران متدین سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ماموران لباس شخصی مجازند به دستور مافوق به مردم غیرمسلح و بی دفاعی که برای حق طلبی و عدالت خواهی و آزادگی تظاهرات می کنند شلیک کنند، یا آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهند؟ آیا می توانند بگویند المامور معذور یا شرعا ضامن و معاقبند؟

سوم. در صورتی که مردان و زنان غیرمسلحی که برای دفاع از عدالت و آزادی و حقوق قانونی در حین راه پیمائی احیانا با ضرب و شتم ماموران حکومتی مواجه شوند، آیا شرعا مجازند بدون سلاح از خود دفاع کنند یا در ضرب و شتم سالمندان و افراد بی دفاع و بانوان محترمه از آنها بدون سلاح دفاع نمایند؟

با تشکر از پاسخ راه گشای شما
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

جمعی از مومنین
نوزدهم بهمن

No comments: