Saturday 5 February 2011

بالاخره چه کسی میداند منبع مشروعیت ولی فقیه کجا ست

بالاخره چه کسی میداند منبع مشروعیت

ولی فقیه کجا ست

روز جمعه پانزده بهمن ماه بود و مقام رهبری به فارسی و عربی خطبه های نمازجمعه را برگزار کرد و مدعی شد که در طول سی و دو سال نظام جمهوری اسلامی همه چیز براساس نظرخواهی از مردم بوده و سی و سه بار مردم در انتخابات شرکت کرده و این نظام نمونه یک نظام مردمسالاری دینی است. نظامی که درآن رهبری براساس تصمیم اعضای مجلس خبرگان نصب یا عزل میشود و اعضای مجلس خبرگان هم همه توسط مردم انتخاب میشوند ، این مردمسالاری است و نظام ایران، الگوی "مردمسالاری دینی" است

اما کیهان درست برعکس صحبتهای رهبری، ادعا کرد که " رهبر منصوب به نصب عام از جانب امام زمان ع است و خبرگان در حقیقت رهبر را نصب نمیکنند بلکه نقش آنان کشف رهبر است"

حالا اختلاف نظر در میان "ولی فقیه" و گردانندگان کیهان کاملا بدیهی است. در صحبتهای "ولی فقیه" بحث بر سر عزل و نصب توسط خبرگان است. اما کیهان نه از نصب حرف میزند، و نه از عزل بحثی میکند، بلکه صریح و روشن نظر "ولی فقیه" خودش را زمین میزند و حرف "نصب" و "کشف" را به میان میکشد!

معنی نوشته کیهان آن است که نه فقط نقشی برای مردم و برای مردمسالاری و برای خود رهبری قائل نیست، بلکه حتی "امام زمان" مورد ادعای خودش را هم که ناصب واقعی رهبری ( از نقطه نظر کیهان) است نیز قبول ندارد.

اینجا تفاوت عقیده بین علی خامنه ای و حسین شریعتمداری از زمین تا آسمان است. اما این بار اول نیست که ما شاهد اختلاف نظر بین کیهان و "ولی فقیه" هستیم. کیهان همیشه نقش کاسه داغتر از آش را بازی کرده. البته بعضی وقتها هم آنقدر آش "ولی فقیه" را شور کرده که خود رهبری و بیت و دفتر و دستَکَش را هم به سرفه انداخته و آنها اجباراً برای تکذیب مندرجات کیهان درباره فضائل و کرامات "ولی فقیه" ورود کرده اند.

ما که از کار کیهان چیزی سر در نیاوردیم

اما شما – آقای شهبازی- در رفت و آمدها و نشست و برخاستهای گاه و بیگاهتان با آگاهانِ کیهان باید خیلی بیشتر از ما و خیلیهای دیگر بدانید. آیا اشکالی میبینید که لطفی کنید و قدری از دانسته هایتان را با مردم در این نظام مردمسالای دینی (!!) باز گو کنید. پیشاپیش متشکریم

No comments: