Monday 28 March 2011

نوروز روز خدا، انسان و طبیعت است

نوروز

روزِ خدا، انسان، و طبیعت است..

حاج آقا مهندس اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهوری در دومین جشن جهانی نوروز که بعد از ظهر روز یکشنبه هفت فروردین سال نود در تالار وحدت برگزار شد، ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به میهمانان اظهار داشت:

نوروز باستانی را به همه مردان و زنانی که امروز به واسطه نوروز از فضیلت های جهانی بهره می گیرند، تبریک می گویم. با گرامیداشت یاد پدران ، مادران ، اندیشمندان و شهدایی که از ارزش های اصیل نوروز پاسداری کرده اند و فضیلت های انسانی را گرامی داشته اند باید گفت که هیچ راهی برای تحقق صلح جهانی وجود ندارد مگر آنکه از طریق مردمی باشد. علت پایداری اندیشه نوروز این است که بر فضیلت های انسانی و الهی اصرار ورزیده است.به امید روزی که در پرتو الهی فرصت شکوفایی زندگی را داشته باشیم. نوروز روز به خود آمدن، اندیشه، بازنگری، شکرگذاری، فرصت زندگی، توجه انسان به پروردگارو بخشش است.همچنان که خداوند در این روز فرصت دوباره زندگی را داده است، نوروز فرصتی دوباره است. فضیلت های اخلاقی،پیام نوروز است که باید منعکس کننده آن برای جامعه، ملت و مردمان جهان باشیم.

نوروز روز خدا، انسان و طبیعت است و هرآنچه در هستی است، به نوروز مرتبط است. در این بین ظاهرا تضادی وجود دارد که من نیز منکر آن نیستم، به دلیل آن که

نوروز، روزی نو و تازه است

واگرچه ریشه در اعماق تاریخ دارد

اما نگاهش به عالم و آدم، از جنس آینده است.

No comments: