Tuesday 16 November 2010

حرکت بر لبه تیغ لاپوشانی کسادی رهبری-بازار قم

حرکت بر لبه تیغ

لاپوشانی کسادی رهبری-بازار قم

کجکول : علمای بزرگ و مراجع تقلید از قبول شرکت در سورچرانی رهبری ابا کردند و عده ای بچه و جوان از دختر و پسر بجای انها جمع بودند. پیرمردی به سن و سال صافی گلپایگانی را هم با زور وفشار به این مجلس آوردند که از کسادی انجا بکاهد. آیت الله صافی را همراه با دو نفر از فرزندان مرحوم آیت الله گلپایگانی آورده بودند و عده ای هم برای دیدار این پیرمرد کهنسال رفته بودند. این راهی بود برای کاستن از کسادی مجلس. به این دلیل هم تعداد حضار زیادتر از شبهای قبل شده بود!!

جزئیات این شام ورشکسته به نقل از سایت رسمی رهبری به قرار زیر است. این گزارش توسط یک طلبه جوان و مسأله دار نوشته شده است


"اول از همه اینکه نوشتنِ روایت دیدار علما حرکت بر لبه تیغ است. روایت‌نویسی بدون مزاح و ایراد و نکته‌سنجی که روایت نمی‌شود. آن وقت یک طلبه جوان می‌خواهد از دیدار علما با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بنویسد! خودتان را بگذارید جای من...

اگر دیدارهای دیپلماتیک قوانین و تشریفات خاص دارد، دیدارهای علما سنّت نانوشته‌ خود را دارد. از نیم‌خیز شدن حضار به هنگام ورود مهمان جدید تا احوالپرسی با اشاره دست از همه حضار توسط تازه وارد به جلسه.

جمعه شب، تعداد اشخاص دعوت شده بیشتر از شبهای قبلی بود. بویژه آنکه در این شب آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی علیرغم کهولت سنی به دیدار رهبری آمدند.در معیت آیت‌الله العظمی صافی، دونفر از فرزندان مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی هم حضور داشتند. حضور این دو، تا شام هم ادامه داشت. آیت‌الله خامنه‌ای در سر سفره‌ شام، از خدمات بیت آیت‌الله العظمی گلپایگانی به حوزه و شهر قم صحبت کرده و ضمنا سن دقیق آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را هم پرسید.

طبق توصیه آیت‌الله خامنه‌ای قبل از سفر مبنی بر حفظ حرمت و احترام تک‌تک علما و مهمانان، چندنفر از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بیشتر اوقات مجلس، ایستاده و حواسشان هست که نهایت احترام را به مهمانان داشته باشند.

از جمله مهمانان حاضر در جلسه، نوه‌ مرحومِ مؤسسِ حوزه و از طرفی فرزند آیت‌الله العظمی سیدمحمد محقق داماد، یعنی آیت‌الله سیدعلی محقق داماد بود که پس از ورود با راهنمائی مسئولان در کنار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جا گرفت. از یک ربع صحبت گرم و خودمانی ایشان با رهبر این بخش دستگیرمان شد که آیت‌الله محقق داماد از وضعیت آموزش در حوزه و لزوم تقویت دروس سطح صحبت کرده است. وی مهمان سفره شام رهبر انقلاب هم شد.

در این شب، دو نفر هم از اعضای دفتر آیت‌الله العظمی حکیم در ایران به دیدار رهبری آمدند. آیت‌الله شریعتی سبزواری نوه‌ کوچک خود را هم آورده بود. فائزه‌ شش ساله شعری از نورانیت قرآن خواند که آیت‌الله خامنه‌ای جایزه‌اش را محول کرد به آیت‌الله استادی. آیت‌الله استادی تعریضی زد و گفت: «به چه آدم سخاوتمندی هم واگذار شد!»

برخی از بزرگان حوزه را آقازاده‌هایشان همراهی می‌کردند. آقازاده‌هائی که برای خود آقائی هستند و از اساتید حوزه. بنده خدا مسئولان حفاظت مانده بودند که چگونه عذر بیاورند که قرار بود فقط ابوی شما تشریف بیاورند!

برخی دیگر از چهره‌های مهم که البته برای اطرافیان گمنام بودند هم، این شب حضور داشتند.

پسرمرحوم آیت الله مروج جزایری، احمدی شاهرودی، آیت الله سید محمد شاهرودی (فرزند ارشد مرحوم آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی با جمع زیادی از فرزندانشآیت‌الله سیدمحمدشاهرودی هم با ویلچر و به همراه چندنفر از اعضای دفتر خود،آیت‌الله جعفری تهرانی معروف به "سیدفلسفه" و تعدادی دیگر که من هم نتوانستم بشناسم و تنها از احترام و گرم گرفتن رهبری فهمیدم باید این آقا برای خود کسی باشد! از جمله جوانانی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احترام خاصی برای او قائل شد، محمد مطهری فرزند مرحوم شهید مطهری بود.آیت‌الله علوی بروجردی، نوه‌ آیت‌الله العظمی بروجردی هم از افرادی بود که بیشتر از سایرین با رهبر انقلاب گفت‌وگوی گرم و خودمانی داشت. مسئله‌ خطر وهابیت و اتحاد جهان اسلام از مواردی بود که گوش تیز اطرافیان توانست آن را بشوند!

این جلسه‌ی علما با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم برای خود سوابق و لواحقی دارد که حتما تا مدتها نقل محافل علما در حوزه خواهد بود."

No comments: