Friday 1 October 2010

در یک مراسم بین المللی "پرچم جمهوری اسلامی" را سرو ته کردند

در یک مراسم بین المللی

"پرچم جمهوری اسلامی" را

سرو ته کردند

به گزارش سایتهای رسمی خبری ایران، اغتشاش و شیرازه گسیختگی که ناشی از فقدان مطلق مدیریت بر کشور است آثار سوء و نامیمون خود را در همه جا آشکار کرده است. سایت "پاسدار سبزعلی رضایی" در اینباره مینویسد(نقل به مضمون):

"در حالی که بخش عمده ای از توان سیاسی موجود در ایران، صَرف تحرکات و کشاکش های سیاسی جناح بندی های داخلی است، متاسفانه تهدید های رو به فزونی علیه منافع ملی و تمامیت ارضی ایران زمین مورد غفلت مسئولان و رسانه های داخلی قرار گرفته است.از جمله آن که در روزهای اخیر اتفاقات تلخی علیه هویت ملی و تمامیت ارضی ایران به وقوع پیوسته ، و این در حالی است که متاسفانه هیچ واکنشی از سوی مسئولان و رسانه های گوناگون دیداری و شنیداری و مطبوعات و حتی سایت هایی که از بودجه بیت المال ملت ایران ارتزاق می کنند ، برانگیخته نشده

از جمله آن که در هنگام توزیع مدال های قهرمانان دسته فوق سنگین قهرمانی جهان و دریافت مدال طلای بهداد سلیمی در هنگام پخش سرود ملی، پرچم ایران به صورت سر و ته به اهتزاز در آمد!!

درحالی که در همه کشورهای جهان این اقدام بدترین نوع تمسخر و تحقیر به هویت یک ملت تلقی می شود، اما این توهین آشکار نه تنها مورد توجه و اعتراض مسئولان ایرانی حاضر در صحنه مسابقات قرار نگرفت، بلکه صداو سیما هم با نمایش چندین باره آن، احساسات ملی بسیاری از ایرانیان میهن دوست را جریحه دار کرد


در فاصله کوتاهی پس از این اهمال آشکار، در مسابقه فوتبال ایران و عمان هم کارشناس گزارشگر برنامه با کمال وقاحت به بهانه یادآوری "مسابقات فوتبال جام خلیج فارس" نام جعلی (خلیج العربی !!) را بجای "خلیج فارس" به کار برد و با وجود تماس های مکرر بینندگان از اصلاح این نام جعلی و انجام عذرخواهی سر باز زد.


از سوی دیگر در همان روز وزیر خارجه" امارات" در اقدامی تجاوز کارانه در پشت تریبون سازمان ملل ادعاهای بی پایه ارضی خود را نسبت به تمامیت ارضی ایران در جزایر سه گانه همیشه ایرانی باز هم تکرار کرد.


به نظر می رسد تکرار و گسترش توهین و تهدید علیه هویت و تمامیت ارضی ایران در عرصه های مختلف و متاسفانه حتی در رسانه ملی دارد به یک رویه تبدیل می شود و سکوت اعجاب انگیز خبری رسانه های داخلی نیز می تواند به عنوان راهگشای سناریوهای حساب شده دشمنان ملیت و هویت ایرانیان تلقی شود.بنابراین لازم است مسوولان دیپلماسی خارجی، مسوولان صدا و سیما و رسانه های همگانی دیداری شنیداری و نوشتاری اگر خود را ایرانی می دانند با حساسیت ملی با این گونه مسائل برخورد کنند و اجازه تکرار آن را ندهند".

کجکول - البته بیتفاوتی مسئولان نظام، نسبت به سروته شدن پرچم "نظام غاصب شان" تعجب برانگیز نیست، زیرا همه به یاد می آورند که چطور تا چند ماه قبل در بجبوجه ستیزه با "جنبش سبز" رنگ سبز پرچم ایران" را به دست خود به "رنگ آبی" تغییر داده بودند، اما همه این بیتفاوتیها فقط و فقط نشانه یک بحران عمیق و گسترده آشکار است که سراپای کشور را فرا گرفته است.

وقتی وزیر خارجه هیچکاره است و نماینده رئیس قوه مجریه در امور کشورهای عربی هم از پروتکلهای بین المللی بی اطلاع است، طلایی ترین فرصت به دست یغماگران میفتد تا نام همیشه فارسِ "خلیج فارس" را به تاراج ببرند

این بحران فراگیر ناشی از ضعف مدیریت نیست. ناشی از فقدان کامل مدیریت است.. این نکته را هم مردم ایران و هم اجانب و بیگانگان دریافته اند که در ایران پس از انتخابات سال هشتادوهشت "مدیریت جامعه"، مرده است

با این حال جا دارد تا به کسانی که در "همایش ایرانیان" پیچه و چفیه به گردن کورش و کاوه میندازند تفاوت میان "مردم گرایی" و "مردم فریبی" را یکبار دیگر یادآور شد و به آنها گفت شما که برای سنگپرانی قصد سفر به جنوب لبنان را دارید، غافل از آن هستید که در جنوب کشورمان و در دهانه "تنگه هرمز" امارات متحده عربی برای شما شاخ و شانه میکشد!!

سعدی شیرازی در گلستان خود داستان آن منجم را باز میگوید که هر روز به رصدخانه میرفت تا از احوال ستاره های آسمان مطلع شود، و همان وقت که سرش به هوا بود، مرد دیگری در خانه با خاتونش خوش بود. حکیمی این وضع راد ید و خطاب به منجم گفت:

تو، بر اوج فلک چه دانی چیست

که ندانی که در سرای تو کیست!!

اما ایرانیان از سروته شدن "این پرچم" احساس توهین به عرق ملی و هویت تاریخی خود نمیکنند. چون این پرچم، آن "پرچم ملی و میراثدار افتخارات کهن ایران زمین" نیست.

No comments: