Thursday 20 May 2010

حسین موسویان، معاون سابق مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام

رفت و آمد


علی وکیلی راد قاتل بختیار از فرانسه به ایران رفت و حسین موسویان قاتل رهبران حزب کردستان ایران دررستوران میکونوس آلمان به آمریکا رفت !!،


موسویان در آمریکا است

۲۳اردیبهشت ۱۳۸۹

امروز، یک منبع به خودنویس گفت که حسین موسویان، معاون سابق مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از کشور خارج و ساکن غرب شده است. یک منبع دیگر تایید کرد که موسویان اینک در آمریکا است، اما نه برای ادامه مذاکرات هسته‌ای. آخرین تحقیقات ما نشان می‌دهد که او فعلا در دانشگاه پرینستون در نیوجرسی مشغول تحقیق است.

یک منبع امروز به خودنویس اطلاع داد که موسویان، یکی از باسابقه‌ترین دیپلمات‌های جمهوری اسلامی از کشور خارج شده است.

حسین موسویان، یکی از دیپلمات‌های سابق جمهوری اسلامی که سال‌ها سفیر ایران در آلمان بود و بعدا به تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای پیوست.

دوران سفارت موسویان همزمان با واقعه میکونوس بود که منجر به قتل تعدادی از مخالفان ایران (اعضای حزب دموکرات کردستان) در برلین شد. در همان دوران، مسوولان وزارت اطلاعات دولت هاشمی بارها به آلمان سفر کردند.

حسین موسویان در زمانی که مذاکرات هسته‌ای ایران زیر نظر حسن روحانی انجام می‌شد، عضو ارشد تیم مذاکره کننده بود.با به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد و تغییر گروه مذاکره کننده،، موسویان بعد از پرونده‌سازی‌های امنیتی، به اتهام جاسوسی و انتقال اطلاعات طبقه‌بندی شده به بیگانگان دستگیر شد، اما بعد از مدتی با وثیقه‌ای نسبتا سنگین و با فشار هاشمی رفسنجانی آزادی خود را به دست آورد.

محمود احمدی‌نژاد بارها پس آزادی موسویان به دخالت‌های مستمر در کار قوه قضاییه و دولت برای آزادی «جاسوس» اعتراض کرد.دو سال پیش، دادگاه انقلاب تهران، حسین موسویان را به اتهام اخلال در امنیت ملی مجرم شناخت و او را به دو سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم کرد.خروج موسویان از ایران در شرایطی که وزارت اطلاعات به طور کامل به دست نزدیکان رئیس جمهوری افتاده که تحت هیچ عنوان از هاشمی رفسنجانی حرف‌شنوی ندارند، از جمله دلایلی عنوان شده که رئیس مجلس خبرگان، موسویان را تشویق به خروج از کشور کرده است. یک منبع نزدیک به مجمع تشخیص مصلحت نظام این خبر را تکذیب کرد.زمان دقیق خروج موسویان هنوز معلوم نیست، اما به گزارش یکی از خبرنگاران، این دیپلمات نزدیک به هاشمی رفسنجانی تا فرودین ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری پیشین، در تهران بوده است.

دو منبع مستقل، خروج موسویان از ایران را تایید کرده‌اند.یک منبع دیگر نیز اعلام کرد موسویان برای ادامه تحصیل در خارج به سر می‌برد. «ادامه تحصیل» از نظر بسیاری از اهالی رسانه، بهانه‌ای است برای دور ماندن از به اجرا در آمدن پرونده‌ قضایی‌شان.یک منبع نزدیک به موسویان تایید کرد که او ساکن آمریکا است.

خبر تکمیلی:

بعد از انتشار خبر، یکی از نزدیکان موسویان با خودنویس تماس گرفت و ضمن تایید حضور مذاکره کننده سابق ایران در گفتگو‌های هسته‌ای در ایالات متحده، علت خروج او از ایران را بیماری همسرش ذکر کرد. این فرد که نامش نزد خودنویس محفوظ است تاکید کرد که موسویان تحت هیچ عنوان حاضر به گفتگو با رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی نیست.

بنا به گفته این منبع، همسر موسویان در زمان بازداشت معاون سابق مجمع تشخیص، دچار یک بیماری سخت شد و پس از انتقال به آلمان، به توصیه پزشکان به آمریکا اعزام شد. برای معالجه این بیماری، تا کنون دو عمل جراحی روی همسر موسویان انجام شده و عمل جراحی سوم هم در راه است.

این منبع نزدیک به موسویان در برابر اصرار ما در باره وضعیت حسین موسویان گفت که نام‌برده در حال حاضر به تدریس علوم سیاسی در یک مرکز دانشگاهی اشتغال دارد.

تحقیقات تکمیلی همکاران خودنویس نشان از آن دارد که موسویان مشغول سپری کردن یک دوره تحقیقی در دانشگاه پرینستون آمریکا است.

یک منبع دیگر نیز از واشینگتن به خودنویس اطلاع داد که این مذاکره کننده هسته‌ای در پایتخت آمریکا دیده شده است

http://www.khodnevis.org/index.php?news=6407

No comments: