Tuesday 11 May 2010

اطلاعیه شماره یک ستاد مردمی بزرگداشت شهدای راه آزادی

ریشه ها در خاکند و بهاران در ره


گردباد سرد و ویرانگر پاییز هیچ شاخه و برگی بر درختان نگذاشت

باغبان را غمی نیست

ریشه ها در خاکند و بهاران در ره

ضحاکان زمان بار دیگر برای تدوام بقای خویش دست خویش را به خون جوانان این میهن آغشته کردند ، آنان روز یک شنبه مورخ 19 اردیبهشت ماه چهار مبارز کرد راه آزادی به نامهای
شیرین علم هولی فرزاد کمانگر ، فرهاد وکیلی و علی حیدریان و یک فعال سیاسی دیگر به نام مهدی اسلامیان را در کمال ناباوری به چوبه ی دار سپردند

.اعدام فوری و ناگهانی این مبارزین خود گواهی بر ذلیلی و ماهیت ضد انسانی رژیم دیکتاتوری جمهوری اسلامی است. رژیم بار دیگر برای اجرای سیاستهای ضد انسانی خویش کردستان را جولانگاه یکه تازیهای خویش قرار داده است، که شاید بتواند با ایجاد فضای رعب و وحشت ، آتش زیر خاکستری که هر روز جرقه های آن بیش از گذشته نمایان می شود خاموش کند، اما باید نیک بداند خیالش بر باد است چون دستبند ، شکنجه ، زندان و طناب دار برای ملتمان همه، افسانه است.

هرچند این پنج نفر به صورت فیزیکیاز میان ما رفتند ولی یاد آنها و راه آنها همواره در ذهن ملت , جاویدان و پر رهرو خواهد بود.مقاومت و مبارزه خستگی ناپذیر این مبارزین در بیدادگاها و زندانهای حاکمیت ضد انسانی جمهوری اسلامی در طول چند سال اخیر و انتشار رنج نامه های این مبارزین خود برگی زرین در تاریخ مبارزات ازادیخواهانه ملت کرد و مستندی اشکار از کارنامه ی سیاه رزیم ضد انسانی جمهوری اسلامی است.

در راستای بزرگداشت و یادبود این شهیدان و با هماهنگی خانواده های آنان و به همت جمعی از فعالین سیاسی و مدنی ، اصناف و بازاریان شهرهای سنندج ، کامیاران و ماکو ستاد مردمی بزرگداشت شهدای راه آزادی به هدف برگزاری منسجم اعتراضات مدنی و مراسم یادبود و ترحیم این شهیدان تشکیل گردید.

این ستاد با هماهنگی خانواده جانباختگان راه آزادی و با توجه به عزیمت خانواده
ها به تهران برای تحویل پیکر شهدا، روز سه شنبه مورخ 21 اردیبهشت ماه را به عنوان روز عزا و اعتصاب عمومی در تمام مناطق کردنشین اعلام می کند. از همه اصناف و بازاریان این شهرها می خواهد با تعطیلی مغازه ها و محل کار خویش مراتب اعتراض خویش را نسبت به این اقدام و حشیانه و غیر انسانی رزیم ابراز بکنند.

همچنین از معلمین و دانش آموزان درخواست می شود به پاس ارج نهادن به زحمات و مقاومت فرزاد کمانگر، شهید راه قلم در کلاسها حاظر نشوند و بار دیگر عهد خویش را با این شهید تجدید میثاق بنمایند.

همچنین متعاقبا پس از بازگشت خانواده شهدا از تهران محل و زمان برگزاری مجلس ترحیم شهدای در شهرهای مختلف اعلام خواهد گردید.

این ستاد مردمی از همه نهادهای مدنی ، تشکلات ، گروهها و رسانه های آزادیخواه می خواهد در جهت برپایی باشکوه و منسجم و دوری از هرگونه پراکندگی مراسمات تمام اطلاعیه های منتشر شده از این ستاد را به عنوان برنامه های اصلی خود قرار داده و در چارچوب ان حرکت نمایند

No comments: