Sunday 24 April 2011

شورای تجاری احمدی نژاد در دوبی

شورای تجاری احمدی نژاد در دوبی

پوشش فعالیتهای اقتصادی

برای رایزنی با

مستشاران نظامی- سیاسی آمریکا

1- در بهمن ماه گذشته زیر نظارت و برنامه ریزیهای حاج آقا مهندس اسفندیار رحیم مشائی ، یک تیم از طرف احمدی نژاد تحت عنوان "شورای تجاری" به دوبی سفر کرد. آنها ضمن نزدیک شدن به شورای بازرگانی ایرانیان دبی و اعلام این نکته که قصد گشایش دفتر ویژه فعالیت های اقتصادی را دارند با 2 مقام سیاسی و نظامی آمریکایی در امارات نیز ملاقات کردند.

2- دولت قراردادهای نفتی و صنعتی با چین و مالزی بسته است که از مفاد آنها هیچگونه اطلاعی در دست نیست. در این قراردادها که جنبه های سیاسی- ارتباطی داشته، وزارت صنایع کوچکترین نقش و اطلاعی نداشته است. شتاب احمدی نژاد برای ادغام و انحلال وزارت صنایع، عمدتا برای توجیه این قراردادها بود

3- بخش حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات در بخشهای بسیار حساس اداره نظام اقدام به شنودگذاری کرده، از جمله در دفتر شخص رهبری! کلیه گزارشهای حاصل از این شنودها مستقیماً به احمدی نژاد منتقل میشود.

این سه نکته از جمله مفاد گزارش محرمانهء آخوندک حیدرمصلحی برای سدعلی خامنه ای بوده که منجر به برکناری سریع او توسط احمدی نژاد و بالا گرفتن رویارویی میان قوه مجریه و نهاد رهبری شد. در گزارش محرمانه مصلحی به خامنه ای به موارد زیر، در چارچوب ارتباط های محرمانه حاج آقا مهندس اسفندیار رحیم مشائی و احمدی نژاد با خارج از کشور نیز بطور مبسوط اشاره شده است:

دکتر محمود احمدی نژاد، با اطلاع از گزارش محرمانه ای که وزارت اطلاعات درباره فعالیت های مخفی حاج آقا مهندس اسفندیار رحیم مشائی در خارج از کشور تهیه کرده و با تاکید بر اطلاع احمدی نژاد از مجموعه فعالیت های مخفی حاج آقا مهندس اسفندیار رحیم مشائی ، آن را دراختیار علی خامنه ای گذاشته بود، یک لیست 45 نفره از مدیران وزارت اطلاعات تهیه کرده و در اختیار مصلحی گذاشته بود تا آنها را بازنشسته پیش از موعد کند.

احمدی نژاد دلیل این ابلاغ را گزارش سازمان اطلاعات سپاه درباره این افراد و این که آنها نسبت به دولت وفادار نیستند ذکر کرده بود. او همچنین به مصلحی اطلاع داده بود که بزودی لیست افرادی که باید جایگزین این 45 نفر شود را از طریق دفتر خود ابلاغ خواهد کرد.

مصلحی برای خامنه ای گزارشی تهیه می کند و در آن قید می کند که این تصمیم احمدی نژاد آسیب جدی بر بدنه وزارت اطلاعات وارد می کند. او در همین گزارش تاکید می کند که احمدی نژاد قصد دارد محرمانه ترین اسناد و مدارک اطلاعاتی را از وزارت اطلاعات خارج کند.

در بخش دیگری از این گزارش، مصلحی مدعی می شود که اخیرا در وزارت اطلاعات شماری شنود مخفی در حساس ترین مراکز این وزارتخانه کشف شده است. برحسب تحقیقات انجام شده، این شنودها را کارمندان جدید وزارت اطلاعات که از حفاظت اطلاعات سپاه به این وزارت خانه منتقل شده اند کار گذاشته بودند.

مصلحی همچنین مدعی می شود که احمدی نژاد نه تنها در جریان این شنودگزاری بوده، بلکه وزارت اطلاعات اخیرا مطلع شده که با موافقت احمدی نژاد در دفتر رهبری نیز شنود کار گذاشته شده است.

یکی از معاونان وزارت اطلاعات که مستقیما با حاج آقا مهندس اسفندیار رحیم مشائی در ارتباط بوده، خبر مربوطه به این گزارش را باطلاع وی رسانده و احمدی نژاد نیز با واسطه حاج آقا مهندس اسفندیار رحیم مشائی درجریان گزارش مصلحی به خامنه ای قرار می گیرد.

ماجرای پافشاری مصلحی برای برکناری همین معاون و مخالفت سرسختانه احمدی نژاد با این برکناری موجب لو رفتن کل این ماجرا شد.

No comments: