Friday 12 June 2009

روحانيت بيدار است، از مفسدان بيزار است

هاشمی هاشمی! این آخرین اخطار است
-
جمعیت چندین هزار نفری روحانيت معترض که صحن فیضیه را مملو از جمیعت کرده بودند، با سردادن شعارهايي از جمله "اي رهبر آزاده آماده ايم آماده"، "واي اگر خامنه اي حکم جهادم دهد"، "ما اهل کوفه نيستيم علي تنها بماند"، حمایت خود از رهبر انقلاب را اعلام کردند.



روحانیت حاضر در صحنه با حمل پلاکاردها و تصاویری از مقام معظم رهبری و دکتر احمدی نژاد، ضمناً با برخی شعارها مانند "احمدي دلاور، حمايتت مي‌کنيم" و "احمدی بت شکن! بت بزرگ رو بشکن" حمايت خود را از اقدام احمدي نژاد در مناظرات تلویزیونی اعلام کردند.
تجمع کنندگان همچنین با سر دادن شعارهایی اقدام هاشمی در نگارش نامه به رهبری را محکوم کردند.
معترضين همچنين نسبت به سخنان هاشمي رفسنجاني عليه دولت و مقايسه دکتر احمدی‌نژاد با بني صدر و تهديد به آشوب در کشور اعتراض کردند.
تجمع کنندگان پس از سردادن اين شعارها از ادامه تجمع به دليل تمکين اوامر مقام معظم رهبري درسخنراني حرم امام(ره) منصرف شدند و اعلام کردند اين تجمع لغو و پیگیری این مسئله به بعد از انتخابات موکل مي شود.
در ادامه این مراسم، مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم حجت الاسلام ملکا به ایراد سخن پرداخت. دیگر سخنرانان مراسم نیز این تجمع را اتمام حجت با افرادی دانستند که سعی در اعمال فشار به رهبری و ملتهب کردن جامعه دارند.
لازم به ذکر است که در این مراسم از ورود افراد غیر روحانی به صحن مدرسه فیضیه ممانعت به عمل آمد.
در پایان سخنگوي اجتماع کنندگان اعلام کرد پيرو سخنان رهبر انقلاب که ملت را به آرامش دعوت کرده، طلاب از هر گونه اقدامي که باعث سوء استفاده دشمنان در اين صحنه حساس شود، خودداري مي کنند و زمان تجمع قانوني متعاقباً اعلام خواهد شد.
اگرچه این تجمع، بيانيه يا قطعنامه اي نداشت اما در پایان مراسم، طوماری در اعتراض به نامه تأسف‏برانگیز هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب امضا شد.
متن این طومار که بیش از دو هزار روحانی آن را امضا کردند، به این شرح است:



باسمه تعالي
جناب آقاي هاشمي رفسنجاني
بي گمان جايگاه و مشروعيت حضرتعالي در نظام مقدس جمهوري اسلامي برخاسته از پايبندي به اصول و مباني انقلاب مي باشد. اگر در اين ميان احترام ويژه اي كسب كرده ايد و در نظام اسلامي به جايگاه و شهرتي رسيده ايد اين همه مرهون تعهدي است كه نسبت به اسلام و انقلاب از خود نشان داده ايد. شما تا آن هنگام كه در مسير انقلاب باشيد عزت داريد و اگر خداي نكرده به هر دليلي و از جمله دلبستگي فراوان به نزديكان خود چشم خود را بروي حقايق ببنديد و از رسوايي هاي نظري و عملي احزاب پيرامون خود چشم پوشي كنيد و از همه عجيب تر در ايام ملتهب انتخابات از يك سو امنيت جامعه را تهديد به شورش خياباني كنيد و از سوي ديگر چراغ سبزي به اوباش براي آتش افروزي بدهيد، مطمئن باشيد باقي مانده جايگاه و آبروي خود را نيز از دست مي دهيد.
ما علايق شخصي شما را درك مي كنيم اما به شما نصيحت مي كنيم مصلحت انقلاب را فداي علايق شخصي خود نكنيد . آقاي هاشمي شما ستون و معيار انقلاب نيستيد و بدهكاري حضرتعالي به انقلاب كمتر از ديگران نيست ما و شما منتي بر انقلاب و اسلام نداريم. ما به شما نصيحت مي كنيم فريب آتش افروزان و كوته نظران پيرامون خود را نخوريد و اعمال صالح گذشته ي خود را با وسوسه ي خناسان به باد فنا ندهيد . بدانيد اين انقلاب استوارتر از آن است كه با نامه نگاري هاي حضرتعالي آسيبي ببيند . در اين ميان شما تنها به خود آسيب مي زنيد .از خداوند متعال هدايت حضرتعالي را مسئلت داريم.
والسلام عليكم و رحمة‌الله.
جمعي از اساتيد و فضلاي حوزه علميه قم

No comments: