Thursday 16 April 2009

تلاش حساب شده برای به تشنج کشیدن سخنرانی موسوی در دانشگاه اهواز


پنجشنبه بیست و هفت فرودرین هشتادوهشت

http://emruz.info/ShowItem.aspx?ID=21715&p=1

در حین سخنرانی میرحسین موسوی در دانشگاه اهواز برخی از افراد منتسب به بسیج دانشجویی در حرکتی حساب شده قصد به تشنج کشیدن این جلسه را داشتند.

به گزارش همانگونه که پیش‌بینی می‌شد بعد از «کمای رسانه‌ای» مخالفان اصلاحات که پیش از این نیز سکوتی چند روزه را بعد از استقبالبی‌نظیر مردم استانهای فارس، کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد و بوشهر از خاتمی را تجربه کردند این‌بار نیز و بعد از استقبال پرشوری که مردم ایلام و خوزستان از مهندس موسوی به عمل آوردند به همان وضعیت دچار شدند، مخالفان اصلاحات درصدد طراحی برنامه‌ای برای به تشنج کشیدن سخنرانی مهندس موسوی برآمدند.

خبرهای مخابره شده از دانشگاه شهیدچمران حاکی از آن است جمعیت ‌کم‌سابقه‌ای از دانشجویان به استقبال مهندس موسوی آمده بودند، عده‌ای از افراد منتسب به بسیج دانشجویی چندین بار قصد به تشنج کشیدن این جلسه را داشتند.

هنگامی که کاندیدای مورد حمایت اکثریت حامیان خاتمی به تحكیم خانواده و نقش آن در بهینه‌سازی جامعه اشاره كرد و گفت:«به هیچ وجه مساله گشت ارشاد نمی‌تواند جای خانواده را بگیرد، خانواده بهترین كنترل‌كننده برخی ناهنجاری‌هاست. نباید به گونه‌ای حركت كنیم كه نهاد خانواده در جامعه تضعیف شود.» دراین هنگام برخی از دانشجویان منتسب به بسیج دانشجویی خواستار ایراد پرسش از میرحسین موسوی بودند كه به دلیل برخی بی‌نظمی‌ها جلسه به تشنج كشیده شد و درگیری‌های فیزیكی میان این عده از دانشجویان با دیگر دانشجویان شكل گرفت.

میرحسین موسوی نیز دانشجویان را دعوت به آرامش كرد ولی درگیری‌ها ادامه پیدا كرد تا زمانی‌كه میرحسین موسوی گفت:«سوال‌های خوبی مطرح شده و من به آن‌ها جواب می‌دهم در این هنگام فضای جلسه نسبتا آرام شد و نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس از یكی از دانشجویان خواست كه سوال خود را مطرح كند.»

این دانشجو در طرح پرسش خود گفت:« دلایل بیست سال سكوت خود را توضیح دهید، بعضی از نشریات می‌گفتند باید علیه خدا هم تظاهرات كرد» (شعار دروغ است دروغ است دانشجویان)

این دانشجو ادامه داد:«برخی از افراد می‌گفتند امام خمینی را باید به موزه تاریخ سپرد نظر شما چیست؟»
موسوی در پاسخ گفت:«وقتی دوستانتان چنین چیزی را قبول ندارند، چرا می‌خواهید به زور این مساله را به آن‌ها تفهیم كنید. درحالی‌كه بنده همیشه اعتقاد به حضرت امام داشته و دیدگاهی كه شما مطرح می‌كنید را نداشته و ندارم. بنده همه عزت و شرف خود را از امام خمینی كسب كرده‌ام. شما دانشجویان مومنی هستید و برای مقدسات نیز احترام قائل هستید.»

وی ادامه داد:«ما 70 میلیون جمعیت داریم و عقاید مختلفی داریم، آیا طرح برخی مطالب كذب خود گناه كبیره نیست. مردم ما به امام و ارزش‌ها احترام می‌گذارند و كشور به اساس اعتقاد به دین خدا شكل گرفت شما چگونه به خود حق می‌دهید كه بگویید عده‌ای اعتقاد ندارند نباید به خاطر شعارهای سیاسی همدیگر را مورد هجمه قرار بدهیم.»

در بخش دیگری از این تلاش‌ها هنگامی که مهندس موسوی گفت:«وقتی بخواهیم میان‌بر برویم و دستگاه‌هایی که کنترل‌کننده گرایش ماست را حذف کنیم، باید به این مساله شک کرد.» یکی از دانشجویان در این لحظه برای اعتراض از جای خود بلند شد که میرحسین موسوی در برابر وی گفت:«من از مخالفان و معترضان می‌خواهم که دو ماه صبر کنند و حرف‌ها را بشنوند. دانشگاه بهترین مکان برای ابراز نظر مخالف است. ما انتخابات می‌کنیم که هر کس حرفی دارد آزادانه بزند.»

دانشجویان پس از این اظهارنظر موسوی، به شدت وی را مورد تشویق قرار دادند.

به نظر می‌رسد با آغاز خبرهای تخریبی علیه نخست‌وزیر مهندس موسوی در خبرگزاری دولت و روزنامه‌های هوادار دولت و نیز اتفاقات امروز باید منتظر فعال‌تر شدن گروه فشار که بعد از انصراف خاتمی دچار سرگردانی شده بودند باشیم

No comments: